af one-niner » fre 17. okt 2014 09:50
Der er ofte en MX-5 med 595 RS-R med på Trackdayklubbens trackdays. De fungerer rigtig godt, og har ok slidstyrke for et r-comp dæk. De er heller ikke helt håbløse i regnvejr. Til gengæld slår de revner på tværs af mønsteret (kendt problem, prøv at google det). Det har så vidt ejeren kan bedømme, ikke nogen effekt på dækkene, men det har afholdt mig fra at give dem en chance.
Jeg kører selv på Yokohama AD08R, som er et r-comp i den "milde" ende. Det er måske ikke helt så "sticky" som f.eks. Toyo R888, men det holder sindssygt godt, og fungerer også ok i regnvejr. Du skal også være opmærksom på, at mere ekstreme r-comp dæk kan have en tendens til at miste grip efter færre heat cycles. Så du kan ende op med et dæk, der stadig har masser af mønster, men har mistet en del "stickyness". Jeg har læst om folk, der oplever dette med R888, men jeg mener Jeppe Rimmen kører på disse, så du kan eventuelt spørge ham.
Jeg hører også en del godt om Toyo R1R, og det kunne jeg godt finde på at prøve, når mine AD08R engang giver op.
Hvis du går op i hurtigste omgangstider, så skal du have fat i en let 15x8" eller måske ligefrem 15x9" fælg, og montere henholdsvis 205 eller 225 dæk. Hvis du vælger den brede udgave, så kan du opleve problemer med at dækket går på.
- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R