one-niner skrev:Mht. at køre om kap eller mod uret på track days, så mener jeg, at det bør være bortvisningsgrund. Dette er ikke kun et spørgsmål om "på papiret" eller "udadtil" at leve op til nogle forsikringsregler - det handler reelt om, at det øger risikoen for buler og personskade samt at det kan gøre andre deltagere utrygge.
- Tom
Tom den er måske liiiiige hård nok. -Det må værre arrangørens regler mv der afgøre i hvilket omfang man tillader kørsel med tidstagningsudstyr. -Der er fx en del der benytter GRC's trackdays til at forberede til forskellige løbsserier... Det VED MAN hvis man deltager, hvorfor man må undlade at tilmælde sig, hvis man syntes de køre for hurtigt. -Er helt med på det sikkert ikke er scopet for denne trackday, hvilket er helt fint og forståeligt, men at tale om alle trackdays her, er noget forfejlet.
Min erfaring er iøvrigt at at det ikke er dem der køre rigitg hurtigt, der er den største risiko ved den slags arrangementer. -Det er dem der er så tilpas nye, at de ikke har overskud til at se i spejlene, samt laver underlige linjer og sving. -Og naturligvis selvsamme type der så tror de er den nye "Michael Schumacher", der bliver rigtig farlig. -Disse typer bliver dog ofte pillet hurtigt ud, hvilket er en god ting. -Det vigtigste er trods alt at alle kommer hjem med en hel bil, samt har en god oplevelse.
Beklager igen at jeg fik startet diskussionen med at vise tiderne.. min tanke var bare at man på en lidt objektiv måde kunne vise forskellene på bilerne "in real life". -En ting er jo hvordan de køre fra 0-100 og topfart mv., men tider fra en bane, viser noget om bilernes (og kørernes) evner på en helt anden måde.