Så lykkedes det at finde et sæt brugte 15" der skal smides R888 på i str. 205/50-15.
De skal afløse samme fælg bare i 17", som jeg har kørt med de sidste 4-5 år.
Det er første gang jeg har 15" på min bil, og jeg må sige at det er bestemt mærkbart når den uaffjedrede vægt lige falder fra 16,4kg til 13,3kg i hvert hjørne.
Da fælgene var monteret med nogle halvbrugte 195/45-15 Nankang dæk, så er bilen blevet ubrugelig lav (ca. 25 mm lavere), så man skal virkelig tænke sig om hvor man kører. Men det er jo fristende lige at brænde dem af først
I forvejen ønskede jeg en mulighed for at hæve bilen, da mit Koni Sports Kit har sat sig, og allerede er i højeste indstilling. Bilen går på flere og flere steder i det daglige, og indkørslen hjemme, skal klares på skrå (med 15", går det ikke uden brædder)
Ved at jeg ikke er den eneste med problemet, og løsningen kunne være at finde et "coilover kit" og bruge gevind stykket m.m. herfra.
Er der nogen der kan finde / har fundet en løsning, der er til at betale? Jeg har selv forgæves søgt efter disse "gevind sleves" der vil passe på Koni dæmperne, eller en guide til noget andre har haft held med.