NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Webmaster » ons 1. maj 2013 13:28

Så kom dagen hvor den hvide racer (NA 1,6 – 1991) skulle til syn monteret med CCR Rotrex kompressor kit, som blev monteret sidste år og har kørt en masse track days. Det er godt kram, som bare holder. Og det er sku sjovt at overhale Eliserne og nogle af 911'erne. CCR Racing har en aftale med et fast synssted som har alle TüV attester liggende og som gennemfører både syn og foretager alt det praktiske med omregistrering. Så bestilte tid, oplyste at det var med CCR kit, kørte derud, de synede bilen, foretog omregistrering på stedet og jeg fik al dokumentation med hjem. Så bilen er nu officielt godkendt og indregistreret med kompressorkit. Det er sgu næsten for nemt…. Vel vidende at CCR Racing har gjort et kæmpe stykke arbejde for at udvikle kittet, få produceret de nødvendige test og sørget for at synstedet kan omregistrere bilen.

Har i alle tilfælde vanskeligt ved at finde undskyldning for ikke at forædle ens kære 1,6 med et kit som er danskudviklet, virker og mega let kan godkendes hos myndighederne. :wink: :wink: :D :D

Billede
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf one-niner » ons 1. maj 2013 15:29

Fedt! Tillykke med det. Det er i øvrigt en pænt lang rem :)

Mon et andet synssted vil/kan måle remhjul, restriktor og ladetryk ved efterfølgende periodiske syn?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf BoN » ons 1. maj 2013 15:35

Tillykke med synet, så er det bare os NBere der stadig venter, men CCR skulle jo til ny test ultimo April så måske det gik ok. Håber der snart sker noget er godt træt af at vente, men ser da frem til ikke hele tiden at skulle pille NAere ud af luftfilteret!
Hilsen Bo
Jubii 99. monteret med Rotrex
Brugeravatar
BoN
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 26. mar 2011 11:34
Geografisk sted: Langeland

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf hasse » ons 1. maj 2013 21:07

Også et te' løgge herfra.
Lad os få nogle acc. tider.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Webmaster » tors 2. maj 2013 15:53

hasse skrev:Også et te' løgge herfra.
Lad os få nogle acc. tider.

Hurtigt nok til at følge eller overhale en Lotus Elise :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf hasse » tors 2. maj 2013 16:26

"Hurtigt nok til at følge eller overhale en Lotus Elise.."

Tak for det meget informative svar :twisted:
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Kuksi » tors 2. maj 2013 16:58

Hurtigt nok til at følge eller overhale en Lotus Elise..


Ja det er jo ikke acc. tider, men da en dejlig information.
Det siger jo nok også en del om ham bag rattet. Med eller uden tryk, så har jeg nu altid syntes at der var godt skub i Christian.
Der skal altså også noget til at nappe en Elise eller nyere 911, hvis ellers de føler sig hjemme på en bane.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf hasse » tors 2. maj 2013 17:03

".om ham bag rattet..". Nemlig.

Så Webs oplysning er temmelig irrelevant.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Mogenz » tors 2. maj 2013 18:59

Hasse,

jeg tror det er tid til at din hvide brøler bliver lavet om til en "tryk" brøler. Nu endda lovligt :)
Det kan da være din folkepension kan dække udgifterne. Så behøves du heller ikke kigge langt efter Jeppe og Christian mere.
Jeg håber stadig det sæt til 1.8 NB bliver klar, men måske for sent da jeg barsler med at skifte min mx-5 til noget mere børnevenligt inden for et år, sørgeligt nok.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Felix » søn 5. maj 2013 07:31

Hej webmaster

Tillykke :D

Har du et overblik over de samlede udgifter forbundet med projektet?

Jeg kunne forstille mig at undervogn, kobling, bremser også skal opgraderes til at passe med den større motorydelse.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Webmaster » søn 5. maj 2013 09:25

Felix skrev:Har du et overblik over de samlede udgifter forbundet med projektet?

Jeg kunne forstille mig at undervogn, kobling, bremser også skal opgraderes til at passe med den større motorydelse.


Nej... Jeg har ikke overblik over omkostninger. Projektet har taget fat over et par år og det har hele tiden været hensigten at track day raceren skulle være low cost... så det meste af bilen er "genbrug"... Eksempelvis er undervogn den gamle slidte jeg afmonterede fra den grønne.

Bremser er med standard skiver og kalibre. Af hensyn til banebrug har jeg monteret Carbotech XP10 bremseklodser forrest og XP8 klodser bagerst, stålombundne bremseslanger og DOT 5.1 bremsevæske. Den bremser helt fantastisk og jeg har ingen planer om større bremser (Og som note... så har jeg også lettet bilen så der er færre kg at nedbremse!!!)

M.h.t. til kobling er CCR kittet ikke kraftigere end at en normal kobling i god stand klarer den fint. Jeg har dog ACT kobling og svinghjul i. Igen noget jeg havde monteret på den grønne og afmonterede igen fordi koblingen var mega hård og det skramlede vildt når jeg slap speederen. Det gør den stadig men i trackdaybilen giver det blot et raceragtigt udtryk :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Felix » søn 5. maj 2013 19:01

Ok
Kan du sige noget om hvad selve CCR Rotrex kit og omindregistreringen koster?
Bare sådan et slag på tasken er fint. Er selv fristet men vil gerne vide mere om hvor lang og hård vejen hen til 170 hk og bedre moment er før jeg går igang.
Hvad siger forsikringsselskabet?
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Webmaster » søn 5. maj 2013 19:17

Nu er jeg ikke helt med på priserne lige nu... men er det ikke noget i stil med 20-25K inkl. montering. Omregistrering/syn kostede 800,-

Kig forbi endag i det nordsjællandske. Så kan du selv prøve. Og tro mig... det er en total nobrainer... Når du først har prøvet.. er der ingen vej tilbage :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Martin » man 6. maj 2013 09:49

Webmaster skrev:
hasse skrev:Også et te' løgge herfra.
Lad os få nogle acc. tider.

Hurtigt nok til at følge eller overhale en Lotus Elise :wink:


Har (endnu) aldrig oplevet af en MX-5-'er har overhalet mig, eller bare vaeret i stand til at foelge efter...
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf UlrikK » man 6. maj 2013 10:55

Tråden på søstersiden siger ca. 30.000.-, men så vidt jeg forstår er det så inkl. montering, syn mv..

Mit forsikringsselskab (Alm Brand) vil have ca 9.000.- om året i forsikring for min NB hvis den får kompressor (170 hk). I øjeblikket giver jeg 6.000.-, så det er noget af en stigning. Til sammenligning vil de have en 11.000.- for en BMW Z4 3.0.
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

Næste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron