Jeg plejer jo at spørge om der er nogle der har spændende vinter projekter, det vil jeg da lige gøre igen.
Selv har ikke rigtigt noget. Det bliver nemlig ikke denne vinter, der kommer nye ringe m.m i.
Redaktør: Softtop
Viggoman skrev:Og så har jeg kig på en 1.8vvt + en 6-trins gearkasse til trackday bilen (men det ender nok som ønsketænkning Og den skal have nye coil-overs inden sæsonstart.
jepperimmen skrev:Viggoman skrev:Og så har jeg kig på en 1.8vvt + en 6-trins gearkasse til trackday bilen (men det ender nok som ønsketænkning Og den skal have nye coil-overs inden sæsonstart.
Glem vvt og gå efter en 1.8 fra 1998-2000 - den er meget nemmere at tune, da motorstyringen er enklere OG den har faktisk højere effekt end den med vvt (selvom de officielle tal siger noget andet..) vvt har kun det positive at den forurener mindre.
Glem også 6-trins. Jeg har selv byttet min 6-trins ud med en 5-trins. 6-trins er en dårligere gearkasse, specielt til banebrug og hård acceleration har den en kedelig tendens til gerne at ville skifte 2->5 gear istedet for 2->3
jepperimmen skrev:Til jer der går og bygger biler til banebrug:
Jeg er via Hartmann Racing i kontakt med KW i Tyskland og får et bud på en coilover løsning specifikt til MX-5 med bane / race setup. Jeg melder tilbage når jeg har specs og priser.
Viggomand og Altid6 har vist interesse - er der andre???
one-niner skrev:jepperimmen skrev:Til jer der går og bygger biler til banebrug:
Jeg er via Hartmann Racing i kontakt med KW i Tyskland og får et bud på en coilover løsning specifikt til MX-5 med bane / race setup. Jeg melder tilbage når jeg har specs og priser.
Viggomand og Altid6 har vist interesse - er der andre???
Sådan af ren nysgerrighed: Har i talt om hvilken type, det skal være? Og eventuelt hvor kraftige fjedre?
- Tom
one-niner skrev:Jeg må sige, at jeg er uenig, Jeppe. Jeg har ingen problemer med at ramme gearene. Har man problemer med, at gearene "flytter sig" ved rigtig hård kørsel, så er det ved at være tid til nye, og måske lidt hårdere, motorophæng.
Den 6-trins har desuden ry for at være en stærkere gearkasse end den 5-trins. Ikke at nogen af dem er specielt svage, ved det moment, vi normalt ser på MX-5'ere i DK (en enkelt Jubi undtaget). Dertil kommer, at vores motorer har relativt lavt moment, og yder bedst ved høje omdrejninger, hvilket passer bedre til kortere gear.
Vores individuelle og subjektive præferencer kan jo så heldigvis være forskellige . Hvis man er i tvivl, så vil jeg da råde folk til at prøve begge dele.
- Tom
jepperimmen skrev:Glem vvt og gå efter en 1.8 fra 1998-2000 - den er meget nemmere at tune, da motorstyringen er enklere OG den har faktisk højere effekt end den med vvt (selvom de officielle tal siger noget andet..) vvt har kun det positive at den forurener mindre.
Glem også 6-trins. Jeg har selv byttet min 6-trins ud med en 5-trins. 6-trins er en dårligere gearkasse, specielt til banebrug og hård acceleration har den en kedelig tendens til gerne at ville skifte 2->5 gear istedet for 2->3
Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster