Projekt styrtbøjle

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf altid6 » tirs 16. mar 2010 08:54

Hvis i vil have fat på Bengt, så skriv til ham på denne mail. CompetitionCars@telia.com
Han kan sagtens montere bøjlen og få den lakeret, men det koster selvfølgelig lidt mere.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf altid6 » tirs 16. mar 2010 08:59

Her er lidt om Bengt og hans arbejde (intet med MX-5 at gøre). http://www.blackout.nu/TECH/ROLLCAGE.htm
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf hasse » tirs 16. mar 2010 14:41

Skal love for, at han får bukket rør og svejset.

Sådan en gitterspecialist må de da kunne bruge i det danske, psykiatriske system.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf KimT » tirs 16. mar 2010 17:14

Sidespørgsmål:

Når i ikke kører på bane og derfor ikke har hjelm på, kører i så med gummi eller lign. på rollbaren :?:
Kan det laves så det ser ordentligt ud :?:
Billeder af roll bar padding

Jeg tænker på risiko for sammenstød mellem hoved og rollbar ved påkørsel eks. bagfra.

Jeg spørger fordi jeg gerne vil have en rollbar monteret, men vurderer at risikoen for påkørsel bagfra er for stor og derfor indtil videre har fravalgt rollbaren.

Hører gerne jeres mening om emnet.

@Viggoman:
Hvad vejer rollbaren?
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Viggoman » tirs 16. mar 2010 20:16

Iflg. FIA skal en rollbar være \"padded\" de steder køreren kan komme i kontakt med den ved et uheld. Og det er helt klart en ting man skal have gjort pga. af risikoen for at slå sig på den ved f.eks. påkørsel bagfra.

Hvordan det lige skal løses så det også ser appetitligt ud må vi vente og se.

Vægten? Tjae, jeg kan da tage en badevægt med på værkstedet og tjekke det 8)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf psc » ons 17. mar 2010 00:06

skal man forudbestille bøjlen, eller har dem liggende?
når man alligevel er i Kbh, er det jo kun en smut tur over sundet.

mon ikke andreas kan montere den?
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: man 21. jul 2008 14:29
Geografisk sted: Tilst

Indlægaf altid6 » ons 17. mar 2010 08:34

Jeg har tænkt mig at tage min bøjle af, når ikke den står på race og trackday. I hverdagen tror jeg også at der bestemt er større chance for en på kørsel bagfra, end at rulle med sin MX-5.

Bengt laver bøjlerne på bestilling. Der er vel 1-2 ugers vente tid.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Softtop » ons 17. mar 2010 15:25

altid6 skrev:Jeg har tænkt mig at tage min bøjle af, når ikke den står på race og trackday.


Den vil jeg gerne opdateres på :wink:
Når du mærker hvor meget karossen bliver strammet op,
så tror jeg det vil være et godt argument for at undgå timers arbejde med at afmontere..
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf altid6 » ons 17. mar 2010 15:42

Softtop skrev:
altid6 skrev:Jeg har tænkt mig at tage min bøjle af, når ikke den står på race og trackday.


Den vil jeg gerne opdateres på :wink:
Når du mærker hvor meget karossen bliver strammet op,
så tror jeg det vil være et godt argument for at undgå timers arbejde med at afmontere..


Måske eller måske ikke. Det bliver 2 forskellige biler jeg for og der bliver en del ombygning.

Til race er der bur i, 6-punkt sele, racersæde, passagersædet pillet ud, letvægts fælge med semi-slicks, en anden justering af dæmper osv. Når så den skal bruges i daglig dagen er alt dette pillet ud og af igen, så der er almindelige sæder i og en stylebar. Selvom at det kun er en stylebar, så giver den lidt stivhed til karrosen. Når man ikke har råd til 2 biler, er det jo godt at man på nogle timer kan transformere den samme bil, om til 2 forskellige funktioner :wink:.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf KimT » lør 20. mar 2010 23:10

Lidt inspiration for montage i NA:
http://werkz.com/feature.php?id=20
Mere info:
http://www.miata.net/garage/garageexterior.html

Har du haft den på vægten Viggoman?
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » søn 21. mar 2010 12:08

Altid6:
Bur.
Har ikke checket det:
Er det lovligt efter reglementet at have et \"bolt on\".
Umiddelbart skulle man da tro, at det skal være påsvejset.

Stivhed.
Hvis en style bar kun er fastgjort på vandrette flader, tvivler jeg på, at der er særlig meget stivhed at hente.

Stivheden må især fremkomme, når befæstigelserne er på lodrette flader.
Og jo flere bolte i det lodrette plan desbedre.
F.eks. 2-3 rækker i det vandrette plan i hver side.

Jeg ved ikke, hvordan style bars monteres.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » søn 21. mar 2010 21:52

SÃ¥ er proppen taget af flasken.... 8)

Bøjlerne ryger til pulverlakering i morgen, så mon ikke det bliver et Påskeprojekt?

Billede
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf altid6 » man 22. mar 2010 08:27

hasse skrev:Altid6:
Bur.
Har ikke checket det:
Er det lovligt efter reglementet at have et "bolt on".
Umiddelbart skulle man da tro, at det skal være påsvejset.

Stivhed.
Hvis en style bar kun er fastgjort på vandrette flader, tvivler jeg på, at der er særlig meget stivhed at hente.

Stivheden må især fremkomme, når befæstigelserne er på lodrette flader.
Og jo flere bolte i det lodrette plan desbedre.
F.eks. 2-3 rækker i det vandrette plan i hver side.

Jeg ved ikke, hvordan style bars monteres.


Selvfølgelig er det lovligt med et bolt on bur eller styrtbøjle, ellers var samtlige biler i MX-5 cuppen ulovlige. Så tror du ikke at det er undersøgt inden de blev monteret.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf hasse » man 22. mar 2010 08:52

Så må du meget undskylde.
Kender ikke de biler, der deltager i mx5-cuppen og har ikke set dem.

Held og lykke med evt. påsvejsning af monteringsplader.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » man 22. mar 2010 09:16

Altid6:
Som du nok har opdaget er jeg en nysgerrig person.
Og jeg må lige ha' denne ud af kroppen.

Jeg kan godt - selvfølgelig - følge dig fsv. styrtbøjlen, som er bag sæderne.

Med du taler også om bur. Og det er det, jeg kommenterede ovenfor.
Hvordan f.. har du tænkt dig at fastgøre det foran?
Med plader i vognbunden? (så er jeg med). Eller hva?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron