Så skal der købes ind fra UK

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Så skal der købes ind fra UK

Indlægaf Webmaster » man 17. nov 2008 21:16

Vi har godt nok i en periode nydt godt af lav dollarkurs, men det har altid været lettere at shoppe fra engelske butikker.

Check lige kursen på Pund http://www.valutakurser.dk/currency/Sho ... aID=233056

sååååå
www.mx5parts.co.uk
www.mx5mad.com (dem med billigt turbo kit til NA 1,6)
www.mosseurope.co.uk
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf the chicken » tirs 18. nov 2008 08:54

Jeps, det er allerede udnyttet :P
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf altid6 » tirs 18. nov 2008 09:28

FMII turbo med Hydra hos performance5: 3695£=32440 dkr, uden fragt fra England.

FMII tubo med Hydra hos FM: 5295$=31148 dkr, uden fragt fra USA, uden told, uden moms/afgift, så man kan vel ligge 33% til hvis man køber i USA.

Hvem der dog bare havde 30K lige nu :wink: , det er billigt i England.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf hasse » tirs 18. nov 2008 12:17

Altid6:
Ja det er \"råvarene\".
Så skal \"vi\" lige lægge udgifterne til \"vor far\" oveni!!
Medmindre.....

Du har vist en garage.
Har du ikke også en ekstramotor!!!!

PS. (burde være et andet sted)
Kiggede lige i Tanner.
Han siger 6 timer til at skifte motorer. Lad os gange med 2 eller 2.5.
(og så bliver jeg fri for at opfinde den trehjulede cykel ...påny!)
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf altid6 » tirs 18. nov 2008 12:35

Det er jo lige det, med at der kan blive vise problemer med en turbo monteret. Men det lykkes jo for nogen at slippe igennem nåleøjet, uden at blive kasseret til syn, eller betale ny registrerings afgift.

Jeps jeg har en garage, men ingen ekstra motor. Har også lige modtaget et sødt lille brev om indkaldelse til syn, inden 2 januar. Så der er lige et par små ting som skal ordnes på bilen. Større rat, originalt luftfilter og gule reflekser, så burden den være hjemme :wink: .

Var begyndt at overveje en kompressor fra jackson, netop så man lettere kunne pille den af hvert andet år. Men når man kigger på prisen for en kompressor Vs. turbo, så finder jeg bare ikke kompressoren interresant. En Jacksom Racing MP45 kompressor hos Moss koster 20 kilo, så skal man lige have en megasquirt motorstyring oveni og en intercooler. det lagt sammen så er prisen for et FMII kit allerede nået og her for man motorstyring, dyser, intercooler osv. med i prisen + en ordentlig omgang mere power end med kompressoren, når man kigger på HK. Der er selvfølgelig forskel på hvordan og hvornår power bliver leveret ved en kompressor og en turbo.

Når jeg må ud og sælge nogle flasker, så jeg kan spare lidt sammen :D
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf hasse » tirs 18. nov 2008 13:25

Ad.
Kompressor.
Og det er meget sjældent for ikke at sige aldrig, at man ser leverandørerne fortæller noget om, hvor mange HK, der faktisk går til (spilde) ved at drive kompressoren. Er vist omkring 10 hk...mindst.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » tirs 18. nov 2008 15:37

NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf altid6 » tirs 18. nov 2008 15:55

Nej ikke rigtigt. Når det kommer til tryk på øsen, så fortrækker jeg et samlet sæt, hvor alle dele er med i pakken, så det minder om plug&play. Skal ikke ud og samle stumper alle mulige steder fra, for så at se om man kan få det til at spille sammen. Jeg skal have et pålidligt system og har set alt for mange hjemmebygget og brygget turbosystemer, hvor pålidelighed er en by i Rusland og de holder mere stille end de køre.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf the chicken » ons 19. nov 2008 12:23

Det er jo lige det, med at der kan blive vise problemer med en turbo monteret. Men det lykkes jo for nogen at slippe igennem nåleøjet, uden at blive kasseret til syn, eller betale ny registrerings afgift.


Tjaaa, men selvom den bliver synet er den jo ikke godkendt, beklageligvis er det nok temli svært at få den godkendt i dk, da der ikke findes en tilsvarende mx5-turbo på det danske marked, det positive er så, at du ikke skal betale reg. afgift af en eftermonteret turbo :)

Syn er et spørgsmål om sikkerhed, godkendelse og forurening, hvor afgift er et spørgsmål om identitetsskifte til en dyrere model.

http://msnmand.dk/article/22455
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron