Hvor sidder temp-føleren på Rotrex-kittet?
For at undgå strålingvarme har jeg på min dyt skærmet røret mellem luftkasse-indsugningsmanifold med noget af det der isoleringsmateriale, der er belagt med \"staniol\" på den ene side. Staniolsiden mod motorblok.
Men kun på den halvdel af forbindelsesrøret, der er ind mod motorblokken.
Fastgjort med strips.
Men der er tale om så store lufthastigheder -uanset rpm. - at det vel nok er et spørgsmål om, hvor meget et lunt/varmt rør kan nå at afgive af varme til den gennemstrømmende luft.
MIN varmeføler sidder jo også lige efter CAI-kassen (som også er afskærmet kasse-motorblok).
Dette er er en Rotrextråd så...((((...))):
((( Har tit/ofte overvejet at flytte/lave en temp.føler i selve indsugningsmanifolden. En af de ting, der har holdt mig tilbage (bortset fra evt. problemer med synsmyndighederne) er, at det har været komplet umuligt for mig at få oplyst, OM stock ECU'en tager højde for for temp. forskellen mellem luften, når den passerer stockføleren og temperaturen i SELVE manifolden, (er også afskærmet) som jo bliver godt varm. Selvom jeg har den der isoleringspakning mellem manifold og motorblok. Og så er der også lige det der med ohm i den \"nye ledning mellem ny føler og ECU.
Benzintilførsel kunne jeg så regulere med min Powercard))).