V power benzin

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

V power benzin

Indlægaf hasse » lør 7. maj 2005 13:42

Jeg hældte for et par dage siden en tank V power 97 på MX'eren.

Jeg synes virkelig, at jeg kan mærke forskel fra den normale 95'er.

Er jeg faldet for psykologien og eller har luftfugtigheden bare - også -været ideel??????

Kunne være meget sjovt at høre, hvad I andre \"fyldebøtter\" mener.

Næste trin 98-prøve???????
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3950
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf IT » lør 7. maj 2005 18:51

Normalt griner jeg overbærende af reklamer for diverse viundermidler der kan forvandle en flad opel til en potent ferrari :lol: ; men shell har fanget min intresse med deres nye benzin. ikke mindst fordi den har højere oktan tal og det kunne jeg godt bruge i min Alfa Romeo Spider fra 74 , da det er svært at finde rød 98 til den og 95 giver tændingsbanken ved gasgivning fra lave omd. og kones MX 5 ville sikkert også bliv skarpere på gasen .
Jeg ville dog gerne se nogle uafhængige test inden der skal bestilles benzin kort hos Shell.
MX 5 NA 1,8 1995 racing green
IT
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: tirs 22. mar 2005 19:50
Geografisk sted: Vest jylland

Ja, måske virker det...

Indlægaf Claus » man 9. maj 2005 18:23

Ingen tvivl højere oktan elliminerer tændingsbanken og giver mere power. Her er en beskrivelse af den nye Shell 97 Oktan V-Power.

http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _1602.html

Test men de er foretaget med den \"gamle\" 95 oktan V-power benzin
http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_div ... _power.htm

http://www.bilzonen.dk/bilnyt/artikelvi ... :aid=17332
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ja, måske virker det...

Indlægaf Martin » man 9. maj 2005 21:53

Claus skrev:Ingen tvivl højere oktan elliminerer tændingsbanken og giver mere power.


INGEN tvivl???? ...har du læst dit eget link?? ADACS undersøgelse virker da ellers ret klar!

Og må da også indrømme at jeg ikke syntes den røde streg ligefrem var over den blå, i den tyske undersøgelse!!! (tværtimod)

Så at sige der "INGEN TVIVL" er måske lige at stramme den! syns måske nærmere det ser ud som om der ikke er signifikant forskel på om man benytter den ene benzintype fremfor den anden... tror at evt. afvigelse (i begge retninger) i højere grad skyldes tilfældigheder!

...men det må jo være folks egen sag hvad de vil bruge deres penge til.. men jeg nægter fortsat at tro at det kan have nogen som helts gavnlig virkning, med mindre man har et udsædvanligt problem med motoren (som jeg så nok i højere grad ville overlade til en professionel mekaniker!)

Sidt vil jeg bemærke at jeg finder den form for markedsføring uanstændig!! det læner sig jo opad at være lodret løgn!!

martin
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

V power benzin

Indlægaf hasse » tirs 10. maj 2005 07:31

Lad dog være med at se på alle kurver osv. som Shell og andre kommer med.

PRØV DET DA FOR HELVEDE SELV!!!!!!

Jeg synes, at jeg kan kan mærke en forskel.

Og det, jeg startede med at bede om/høre om, var jeres fornemmelse og opfattelse af en \"selvprøver\".

Herre Gud: Brug dog de skaldede extra 25 øre/ltr for en tankfuld.

Og kom med jeres mening!!!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3950
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: Ja, måske virker det...

Indlægaf Softtop » tirs 10. maj 2005 08:53

Claus skrev:Ingen tvivl højere oktan elliminerer tændingsbanken og giver mere power.


Højere oktan minimerer og fjerner ofte tændingsbanken, eliminerer
tændingsbanken gør den desværre ikke altid - kunne ellers være lækkert...

Må nok indrømme at jeg ikke giver en skid for Hell´s V-power benzin.
Se bare hvordan det går for Schumi & Co. :roll:

Men seriøst - har prøvet det, kunne ikke mærke en dyt.

Vil også påstå at dem der kan mærke en effektforskel på 1HK eller
der omkring er nogle ærter (eller er det prinsesser?)

IMHO
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Re: Ja, måske virker det...

Indlægaf Webmaster » tirs 10. maj 2005 09:37

Softtop skrev:..Men seriøst - har prøvet det, kunne ikke mærke en dyt....
Der er vel også forskel på følelsen af 2-4 HK alt efter om man starter med 115 eller 250 HK :? :wink:

Der er i øjeblikket også på V-power 97 Oktan i min tank, og jeg mener heller ikke at kunne mærke den store forskel (syntes faktisk at den går bedre på Nitro 3000). Til gengæld føler jeg afgjort en forskel på om jeg tanker normal grøn 95 eller 98 oktan. Sidstnævnte kan i øvrigt findes på alle motorvejs tankanlæg.

Da jeg har stillet tændingen frem til 14 grader, er jeg opmærskom på risikoen for tændingsbanken. Derfor vælger jeg 98 oktan som udgangspunkt. V-power 97 kan så blive mit alternativ, når der ikke lige er en 98 oktan stander i nærheden :)
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf IT » tirs 10. maj 2005 10:14

Ang. rød 98 oktan benzin , har jeg på et tidspunkt haft et link hvor man kunne se adresse på anlæg der solgte 98 ; men jeg har ved en fejl slettet det. Er der nogen her der har linket :?:
MX 5 NA 1,8 1995 racing green
IT
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: tirs 22. mar 2005 19:50
Geografisk sted: Vest jylland

Indlægaf hasse » tirs 10. maj 2005 12:24

Jeg har set, at Shells hjemmeside shell.dk har en oversigt over tankstationer med 98
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3950
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Til Martin

Indlægaf Claus » tirs 10. maj 2005 13:08

INGEN tvivl???? ...har du læst dit eget link?? ADACS undersøgelse virker da ellers ret klar!

Ja, selvfølgelig har jeg læst de links jeg har påført...hvis du læste det jeg skrev kunne du se at ADAC testen er foretaget på den gamle lavoktan V-Power.

Og der er ingen tvivl højere oktan benzin giver mere power.
Specielt de nye motorer bla. fra VW med direkte indsprøjtning, her er der faktisk en forskel over 15hk fra 95 oktan \"136hk\" til 98 oktan \"149hk\"
ifølge testen der er foretaget på rullefelt af Bilmagasinet.

Vedr. tændingsbanken og ændret tænding, ja, der er højoktan et must.

Vil hverken tale for eller imod V-Power, men som alle er der jo ingen tvivl om at det afhjælper imod sodbelægninger på ventiler og ventilsæder - at det så er de færreste biler der har en kraftig belægning ændrer ikke på fakta. http://www.sm.shell.no/Bilist/artimages ... 0Kbits.wmv
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Mikkel » tirs 10. maj 2005 13:13

Her er et link til en liste over stationer herhjemme, der forhandler 98:

http://www.oil-forum.dk/Pro/Benzin/Om_9 ... estationer

Jeg har også selv fyldt et par tankfulde af den nye v-power på. Jeg tror ikke rigtig på at jeg kan mærke en forskel (bilen kører jo altid godt :wink: ), men jeg ville muligvis kunne skrue min tænding lidt frem igen hvis jeg blev ved med at bruge denne type benzin. (jeg fik tydelig tændingsbanken ved acceleration med tænding på 14 grader og 95 benzin)

Med de nuværende benzinpriser holder mig til standard tænding, da der nok ikke skal mange tankfulde til, før jeg alligevel er tilbage på 95, Nitro3000, Dynamic eller lignende...
NB-FL Sport
Brugeravatar
Mikkel
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: tors 12. feb 2004 20:56

Indlægaf Martin » tirs 10. maj 2005 16:27

Holder mig også til fabriksindstillingen på 10 grader....

Det kan da godt tænkes at dem der laver om på motoren (enten med tændningsindstilling eller turbo) vil få glæde af et højere oktan-tal

En standard 1.6 fra starten af halvfemserne skal bare have minimum 89 oktan...

Vil forøvrigt da gerne se den test hvor en bil fik 15HK mere... har du ikke et link til den??
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

bilmagasinet

Indlægaf Claus » tirs 10. maj 2005 17:58

Det er i bilmagasinet november 2003 på side 36.
forsiden viser en Golf 5 og Mazda 3.
overskriften er \"Du bliver snydt\"

De tester bla en audi A3 2.0 FSI med 98 oktan har den 147hk og 201nm, så hælder de 95 oktan på og pludselig har den kun 135hk og 190nm og ikke nok med det bilen går væsentlig kortere på literen.

Her er lidt snak om det...
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?A ... C_ID=44963
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » tirs 10. maj 2005 18:20

Mon ikke det afhænger af hvor højteknologisk moteren er. Min tidligere BMW, med variable knaster og specielle indsprøjtningsdysser (husker ikke hvad de hed), kunne både køre på 98 eller 95. I manualen stod klart og tydeligt at et større effektab måtte forventes ved kørsel på 95 oktan. Det samme gælder for en af mine gode venners Porsche Boxster. Her foreskriver manualen at der kun må påfyldes 98 oktan eller højere.. :? Det er nok mere tvivlsomt om man kan måle forskel på en ældre Fiat Uno 1.0 eller tilsvarnede (håber ikke jeg fornærmer nogen ved at sammenligne med dette fabelagtige italienske køretøj :roll: :wink:)
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Webmaster

Indlægaf Claus » tirs 10. maj 2005 21:22

Jeg kan kun give dig ret.
Men det er også kun på biler med direkte indsprøjtning er har sådanne problemer med heste og valg af oktan og der er jo ikke så mange og vælge imellem \"endnu\"
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 1 gæst