Køreteknik for mx5

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Køreteknik for mx5

Indlægaf toh » ons 11. aug 2004 13:33

Hej forum.
Nu er det sådan at jeg har mulighed for at at låne et køreteknisk anlæg med kørelærer. Så var det lige jeg ville lige høre om der findes nogle mx5 kørere som muligvis er intersseret i at vi laver et kursus for mx5 billister? Der vil være mulighed for at køre i sin egen bil så man kan lære dens fantastiske grænser af kende.
I kan evt. lige skrive tilbage om det er noget som jeg skal arbejde videre med? Anlægget ligger nede i maribo så det er et stykke vej fra hovedstadsområdet. Men til gengæld bliver det også rigtigt billigt, lærerigt og sjovt.
toh

Geografisk sted: Nykøbing F.

Indlægaf Christian T » ons 11. aug 2004 17:28

Hey

Det lyder som en god idé. Hvis det ikke bliver alt for dyrt og det er en dag jeg er hjemme, kan du godt regne med mig.

/Christian
Christian T

Geografisk sted: Ølstykke

Indlægaf Søren » tors 12. aug 2004 07:07

Hej.

Synes helt klart at idéen er værd at arbejde videre med. Jeg er helt klart interesseret i at deltage.
Søren
Ex. MX-5 1,8 '94
Søren

Geografisk sted: Hillerød

Køreteknik for mx5

Indlægaf toh » tors 12. aug 2004 07:48

Hej

Jeg regner med at få en pris i løbet af dagen. Det vil være sådan at jo flere vi er, jo billigere bliver det.
Jeg har været med til at lave et kursus for MR2 klubben, og der kom den enkelte deltager til at betale 250 kr og det mener jeg da ikke at det er dyrt, gør i ?

Torben
toh

Nej

Indlægaf Claus » tors 12. aug 2004 07:51

Nej, det er ikke dyrt, faktisk billigt....men hvor i verdenen vil det evt. foregå ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Køreteknik for mx5

Indlægaf toh » tors 12. aug 2004 08:12

Hvis du kikker op i det første indlæg kan du se at det er i Maribo :lol:
Jeg vil tro at det kommer til at foregå en formiddag. Jeg vil stase på at kurset bliver inden vinter. I kan evt prøve at komme med nogle forslag om datoer, så jeg kan arbejde videre med kørelæreren.

Torben
toh

Re: Køreteknik for mx5

Indlægaf Piphest » tors 12. aug 2004 22:58

[quote="toh"]Hej forum.
Nu er det sådan at jeg har mulighed for at at låne et køreteknisk anlæg med kørelærer. Så var det lige jeg ville lige høre om der findes nogle mx5 kørere som muligvis er intersseret i at vi laver et kursus for mx5 billister? Der vil være mulighed for at køre i sin egen bil så man kan lære dens fantastiske grænser af kende.
I kan evt. lige skrive tilbage om det er noget som jeg skal arbejde videre med? Anlægget ligger nede i maribo så det er et stykke vej fra hovedstadsområdet. Men til gengæld bliver det også rigtigt billigt, lærerigt og sjovt.[/quote]

Hvis det havde været i Jylland var jeg helt sikkert med på det...

MÃ¥ske vi her ovre skulle lave noget lignende!? :D
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Køreteknik for mx5

Indlægaf toh » fre 13. aug 2004 09:59

Så er jeg tilbage med lidt flere oplysninger vedr. køreteknisk.
Den gang vi lavede kurset var vi 20 biler som var fælles om at betale.
Da der er kommet nye ejere på kørecenteret.Har jeg lavet en aftale med kørelæreren om vi bare kan batale en enhedspris pr.bil. Prisen er derfor ligt højere en først antagen, til gengæld bliver kurset forlænget til 4 timer, så det bliver meget koncentereret. Hvis man er 2 ejere om bilen, kan konen jo også få en mulighed for at lære det :lol:
Men prisen kommer til at havne på 500 kr for kurset. Så er det også ligemeget om vi kun er 5 biler i stedet for vi skal samle 20 biler.
Jeg håber ikke at prisen så bliver for dyr?

Torben
toh

sv: Køreteknik

Indlægaf Piphest » lør 14. aug 2004 10:58

Det er vel normal prisen for en tur på køreteknisk anlæg når man kommer i egen bil. Forhørte mig her i Vejle, her kostede det også 500,-

Noget der kunne være rigtig interessant var at komme på Padborgbanen. Det er undevisning fra 10 - 15 for 1495,-

De har 5 pladser mandag den 27.9. og en del pladser onsdag den 29.9. Jeg har tænkt mig at prøve kurset den 27. 9.

Tjek evt. http://www.itms.dk/drive4fun/
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Køreteknik for mx5

Indlægaf toh » man 16. aug 2004 10:23

Det som jeg synes kunne være sjovt var om vi kunne mødes en masse MX5 så havde vi noget at sammenligne med, når vi ser de andre biler på banen.
Men jeg meddeler kørelæreren at vi ikke er intersseret.....

Torben
toh

Indlægaf Christian T » tirs 17. aug 2004 20:21

Vi var nogle stykker fra MX-5 klubben der deltog i et af drive4fun's arrangementer - jeg mener at det var d. 19. marts. Jeg synes at det var et godt arrangement, det var bare lidt ærgerligt at det begyndte at regne efter frokost, så vi fik ikke rigtigt givet gas. Det var dog rart at få genopfrisket lidt glatbane og bremseteknik.

Jeg har iøvrigt også deltaget i et andet af deres arrangementer, hvor man selv fik muligheden for at give fuldt gas i en Ferrari og en Dodge Viper med 485 HK (den var hurtig :D ) rundt på Padborg Park

Jeg kunne stadigt godt være interesseret, selvom det kommer til at koste kr 500

/Christian
Christian T

Geografisk sted: Ølstykke

Køreteknik for mx5

Indlægaf toh » tors 19. aug 2004 06:52

Det var også sådan noget som jeg mener at kunne være rigtigt hyggeligt.
Vi kan jo gøre det sådan at jeg prøver at finde en lørdag f.eks i oktober, hvor jeg reservere banen med en kørelærer. Så kan vi jo se hvor mange der har interesse i at være med.
Det skulle jo helst være inden at vi går vinteren i møde.
toh

Indlægaf Raebild » tors 19. aug 2004 21:19

Jeg synes det er et rigtig godt initiativ. Jeg håber der bliver arrangeret noget i midt/sønder Jylland eller på Fyn, så skal jeg nok dukke op, det er HELT sikkert! Jeg ville rigtig gerne prøve 5'eren af på bane. Jo mere man kører i den på landevejen desto mere finder man ud af hvor sjovt man kunne have det op bane.... ;-)

Håber vi ses til sådan et arrangement...
Ræbild
Raebild

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Henrik » man 30. aug 2004 10:39

Jeg er klar så længe det forgår i Jylland!
Har fået turbo på mazdaen så kunne godt tænke mig at lære lidt bedre at få styr på \"røven\" på den.. ;-)
Henrik

Geografisk sted: Nr.Nebel

Køreteknik for mx5

Indlægaf toh » man 18. okt 2004 07:48

Vel bare sige tak for den store interesse der har været omkring kurset, der var bare synd at vi kun var 2 biler som havde tilmeldt os.
Jeg ved ikke om det var fordi at det foregik på Lolland, eller fordi at det er for sent på året og dermed bilerne er koldset på for vinteren.
Måske skulle vi prøve at lave noget til foråret i stedet for??

MVH. Torben
toh

Tilbage til Events