1.6 / 1.6i ...?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

1.6 / 1.6i ...?

Indlægaf Raebild » ons 2. jun 2004 22:20

Hej allesammen,

Først og fremmest, tak til initiativtageren til dette forum. Det er bare et alle tiders sted for os MX5 nybegyndere....ja, indrømmet, jeg ejer faktisk ikke engang sådan en fyr....ENDNU! MEN: Foråret er jo over os, ja det er snart SOMMER - og måske bliver 2004 virkelig året hvor drømmen om en ældre MX5'er går i opfyldelse....jeg kigger mig i hvert fald grundigt omkring i øjeblikket, og prøver at finde det helt rigtige. Derfor har jeg selvfølgelig læst indlæggende her i forummet osv. Derfor tror jeg der er en af jer der meget hurtigt kan hjælpe mig med dette:

På bilbasen finder man MX5'ere der hedder 1.6 med 115HK OG man finder 1.6i med 110HK - alle i årgangene '90/'91??!? Findes der virkelig to af de \"gamle\" 1.6'ere, en med karburator og en med indsprøjtning?? Og i så fald, yder 1.6i'eren så reelt mindre? Er der noget man skal være opmærksom på her eller??

Ellers er jeg jo bare på jagt efter gode hints til hvad man skal se efter ved de kære små - det har jeg dog fundet en del info omkring ved at kigge på de andre indlæg!

Tak for et godt forum - spændende læsning!
Ræbild
Raebild

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf microracerdk » ons 2. jun 2004 22:52

mx-5 findes KUN med indsprøjtning, der findes en 115HK version af 1,6, og i de sidste årgange af NA-modelen (den med klaplygter) kom der en 90HK version af 1,6liters motoren. så hvis du køber en ældre NA model så har den altså 115HK.

Held og lykke med anskaffelsen, det er nok ikke noget du kommer til at fortryde :wink:
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk

Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf Raebild » tors 3. jun 2004 07:57

Jeg takker for hjælpen, så blev jeg det klogere! :D
Ræbild
Raebild

Geografisk sted: Midtjylland

Tilbage til Diskussion