K&N Typhoon Kit monteret på NB

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

K&N Typhoon Kit monteret på NB

Indlægaf Don K » tirs 6. jun 2006 21:55

Da jeg øjensynligt er den første NB-ejer der kører med dette sæt kan jeg jo lige dele mine erfaringer med Jer andre:
Billede

Jeg ville ønske lyden kunne komme med, for den er forrygende! Jeg har siden fjernet den plade af pap/filt som sidder knappet fast under motorhjelmen som lydisolering, det gav virkelig den sidste \"edge\" på lyden. Selve sættet tog ca 45 min for mine 10 tommelfingre at montere grundigt og sikkert (og rasende flot hvis jeg selv skal sige det :lol: ) og tilpasningen kunne mazda selv ikke have gjort bedre! Der er absolut ingen tvivl om at det er skræddersyet til bilen.

Lyden beskrives bedst som en dyb gurglen mellem 2-3000, omkring 4500 bliver det så småt til højlydt snerren og ved 6000 bryder helvede løs. Mennesker på fortovet dukker sig og råber \"TYSKERNE KOMMER\" når jeg skyder den af :twisted: -Det skal dog lige siges at ved konstant fart siger den ikke mere end standard, det er ved acceleration det sker.

Den psykologiske effekt er nok ikke at kimse ad, men jeg mener dog alligevel at kunne spore øget trækkraft i mellemområdet og særligt i toppen. De 5-8 hk som K&N lover mener jeg altså er i trit med virkeligheden.

Sættet købte jeg hos Mx5parts for ca 2000 kroner - for mig er det alle pengene værd! Er der nogen her på øen som køber et og skal bruge en hånd med monteringen, hjælper jeg gerne.
Brugeravatar
Don K
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 21. maj 2006 21:33
Geografisk sted: Kbh. Ø

Re: K&N Typhoon Kit monteret på NB

Indlægaf tomsa » tirs 6. jun 2006 22:53

Don K skrev:Da jeg øjensynligt er den første NB-ejer der kører med dette sæt kan jeg jo lige dele mine erfaringer med Jer andre:
Billede

Jeg ville ønske lyden kunne komme med, for den er forrygende! Jeg har siden fjernet den plade af pap/filt som sidder knappet fast under motorhjelmen som lydisolering, det gav virkelig den sidste "edge" på lyden. Selve sættet tog ca 45 min for mine 10 tommelfingre at montere grundigt og sikkert (og rasende flot hvis jeg selv skal sige det :lol: ) og tilpasningen kunne mazda selv ikke have gjort bedre! Der er absolut ingen tvivl om at det er skræddersyet til bilen.

Lyden beskrives bedst som en dyb gurglen mellem 2-3000, omkring 4500 bliver det så småt til højlydt snerren og ved 6000 bryder helvede løs. Mennesker på fortovet dukker sig og råber "TYSKERNE KOMMER" når jeg skyder den af :twisted: -Det skal dog lige siges at ved konstant fart siger den ikke mere end standard, det er ved acceleration det sker.

Den psykologiske effekt er nok ikke at kimse ad, men jeg mener dog alligevel at kunne spore øget trækkraft i mellemområdet og særligt i toppen. De 5-8 hk som K&N lover mener jeg altså er i trit med virkeligheden.

Sættet købte jeg hos Mx5parts for ca 2000 kroner - for mig er det alle pengene værd! Er der nogen her på øen som køber et og skal bruge en hånd med monteringen, hjælper jeg gerne.
[b]
:D Jeg håber at jeg næste weekend også kan nyde mit sæt, efter jeg så og hørte din motor kunne jeg ikke lade være og bestillte et til mig[ 8) /b]
Rigtige mænd kører med baghjulstræk.
tomsa
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 31. aug 2004 21:39
Geografisk sted: Dyssegård

Re: K&N Typhoon Kit monteret på NB

Indlægaf Don K » tirs 6. jun 2006 23:00

Det glæder mig at høre! Så burde vi to jo nok kunne ødelægge middagssøvnen for beboerne i de byer vi passerer :lol: Som sagt, giv lyd fra dig hvis du vil have en hånd med monteringen.
2005 1,8 sport - Kun Typhoon Kit indtil videre, men nu må vi se...
Brugeravatar
Don K
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 21. maj 2006 21:33
Geografisk sted: Kbh. Ø

Nice

Indlægaf Claus » tirs 6. jun 2006 23:23

Don K, tak for din dejlige og levende levende beskrivelse.
Jeg har på mine andre biler også kørt med åbent KN filter, må indrømme at det var uden den lange indsugninge manifold og KN fik aldrig den store succes hos mig.
Anede ikke at Typhoon kittet eksisterede, stor var min overraskelse da jeg fandet et Typhoon kit hos MX5 parts og har nu kørt med det i et års tid. Elsker og vækket naboen om morgenen når jeg skal på job :-)

Giver dig helt ret i din beskrivelse, specielt har jeg fornemmet et væsentligt bedre mellemområde, så det med HK, vil jeg slet ikke afvise.

Noget af det første jeg lagde mærke til var hvor stooort det filter faktisk er i forhold til deres andre åbne filtre...troede det var til en Scania lastbil og at der ikke var plads til det i motorrummet...fylder jo som en voksen select håndbold ;-)
Måske derfor at netop med dette kit giver KN en money back garanti for målbar effekt forøgelse. ALLE pengene værd.
Det fine med dette filter også at det kun \"brøler\" når man ønsker det..må indrømme at jeg ikke kan lade være med og give pedalen et lille dap dap, når jeg holder for rødt - hehe.
Nu hedder det ikke zum zum mere, men........
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf jepperimmen » ons 7. jun 2006 09:31

Jeg har netop bestilt komplet nyt rustfrit udstødningssystem (manifold, midpipe med kat., og sportspotte) fra goodwin racing.

ÅH ja, jeg har også bestilt denne: http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/17-1008.html - beskrivelse følger når det er monteret 8) :D 8)
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Webmaster » ons 7. jun 2006 10:14

jepperimmen skrev:Jeg har netop bestilt komplet nyt rustfrit udstødningssystem (manifold, midpipe med kat., og sportspotte) fra goodwin racing.
Spændende. Hvad har du valgt?
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf jepperimmen » ons 7. jun 2006 10:45

Webmaster skrev:Spændende. Hvad har du valgt?

RoadsterSport midpipe (99-05): http://www.good-win-racing.com/mazda/mi ... 1001b.html

Power Puls Header (99-00): http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/11-1023.html

RoadsterSport 3 mufler (99-05): http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/11-1004.html

Monsterflow + coolbox polished combo (99-05): http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/17-1008.html

:twisted: :twisted:

PS. Hvis nogen skulle undre sig over hvorfor jeg har bestil stumper til en '99-'05 model når nu min er fra '98: I USA blev NB modellen først introduceret i i '99.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Mums

Indlægaf Claus » ons 7. jun 2006 12:32

Jepperim : RESPEKT....

Lad os høre hvad du skulle af med i told og moms samt hvad det har givet ekstra af hk til din...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: Mums

Indlægaf jepperimmen » ons 7. jun 2006 13:23

Claus skrev:Lad os høre hvad du skulle af med i told og moms samt hvad det har givet ekstra af hk til din...


Told er vist noget der ligner 4,5%
Moms er som bekendt 25% (med mindre man har mulighed for at handle igennem et importselskab..)
Fragt er dyrt, for disse varer i alt ca. kr. 5.000,-

Jeg prøver at få lavet effektmålinger før og efter
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Mums

Indlægaf Piphest » tors 8. jun 2006 01:13

jepperimmen skrev:
Claus skrev:Lad os høre hvad du skulle af med i told og moms samt hvad det har givet ekstra af hk til din...


Told er vist noget der ligner 4,5%
Moms er som bekendt 25% (med mindre man har mulighed for at handle igennem et importselskab..)
Fragt er dyrt, for disse varer i alt ca. kr. 5.000,-

Jeg prøver at få lavet effektmålinger før og efter



Hvor har du planer om at få det målt, og kan jeg komme med, når jeg får nedenstående installeret? Det skulle jo gerne blive omkring samme tid som du får monteret dit... :wink:


ACT PROLite STEEL Miata Flywheel http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/60-1155.html

ACT Stage 1 Organic Clutch Kit http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/15-1020.html

RoadsterSport Midpipe http://www.good-win-racing.com/mazda/mi ... 1001b.html


Efter jeres snak om luftfilter, er jeg ved at fortryde at jeg ikke også bestilte et:

Monsterflow http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/17-1008.html

Sagen er bare den, at jeg ikke kan bruge det med det BRP R4 Supercharger kit, som jeg regner med før eller siden at købe :D

http://www.brperformance.com/Merchant2/ ... y_Code=030
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Re: Mums

Indlægaf jepperimmen » tors 8. jun 2006 08:51

Piphest skrev:Hvor har du planer om at få det målt, og kan jeg komme med, når jeg får nedenstående installeret? Det skulle jo gerne blive omkring samme tid som du får monteret dit... :wink:

Hos www.scantune.dk - han har tidligere pillet lidt ved min "hverdags-turbo-diesel", og jeg skrev dengang en artikkel om det til Nyt om Biler. Mon ikke vi kan finde ud af en måling til din også :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Gtech

Indlægaf Claus » tors 8. jun 2006 11:46

Til og måle effekten, kan jeg på det varmeste anbefale
http://www.gtechpro.com/

I danmark blev RR modellen testet i Bilmagasinet og Vmax hvor de sammenlignede den med \"the real thing\" og begge gav den top karakter.

Det lækre er at den også kan måle mellem accelerationer, G påvirkninger, 1/4 mile, indlæse telemetri data til computeren så du har det på tryk, løbende målinger over 30 minutter og tonsvis andet...

Købte min hos www.uniqimport.dk super sevice og promte levering.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: Gtech

Indlægaf jepperimmen » tors 8. jun 2006 12:28

Claus skrev:I danmark blev RR modellen testet i Bilmagasinet og Vmax hvor de sammenlignede den med "the real thing" og begge gav den top karakter.

Det lyder smart, jeg kan godt forstå at den kan måle acceleration og G-påvirkning. Men hvordan måler den effekt og moment?

OK - Jeg har mest tiltro til "the real thing" (= rullefelt). Og Scantunes er godkendt af teknologisk institut. (Hvilket de færreste rullefelter er)
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Det er faktisk ganske simpelt

Indlægaf Claus » tors 8. jun 2006 16:59

Kender computeren bilens nøjagtige vægt og accelerationen, ja så kan man udregne HK og moment..talte med min kollega der er ingeniør, kunne forstå på ham at det ikke var hokus pokus ifølge ham - en matematisk beregning noget med masse og bevægelse.
Men klart et rullefelt der er kalibreret er selvfølgelig altid og foretrække, men sådan en lille Gismo, er genial til øjeblikkeligt og orientere om de små ændringer man har lavet i garagen nu har hjulpet eller ej..
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

SÃ¥dan

Indlægaf Claus » ons 12. jul 2006 11:56

Idag var min NB til syn - med nummerpladen monteret foran køleren, Remus potte, 17\", sænket og KN Typhoon kit.

Grundet ferie var han alene og det var ham vi lokalt kalder \"nazisten\" han kasserer biler for et godt ord..en rigtig ond gammel mand.

Så not fun, da han startede med og skrive på computeren at den manglede positions lys samt at lysstyrken i mine lavpris forlygte pærer ikke lyste kraftigt nok \"bliver også skiftet\"

Så da jeg åbnede frontklappen og han så det enorme KN filter på størrelse med en håndbold, spurgte han om det var originalt...øhhh, nej svarede jeg...hmmm, hvor har du monteret luftmasse måleren, den sidder lige efter filteret svarede jeg. som på original filteret..hmmmm, det er jo ulovligt med sådan et filter...
Ups...hvad nu...øhhh, fremstammede jeg...jeg har en UVT, VUT seddel på det...nååå du mener TÜV - ja \"skulle jo spille lidt dum\".

Så viste jeg ham en TÜV godkendelse på tysk omhandlende mine indkøbte Lexus lygter som jeg ikke har monteret mere....han kikkede i laaang tid på den og mumlede noget om at der ikke stod noget om støjmåling og DB ved et specifikt rpm tal.

Tror ganske enkelt ikke at manden kunne tysk..jeg sagde at han jo blot kunne checke certifikat nummeret og at der på det papir jo stod at det var til en NB model....så vendte han sig om og skrev han et eller andet på computeren og kørte en tur i den...kom retur og kommenterede, at det filter larmer jo ikke mere end normalt..hehe, tror ikke den kom over 3000rpm..
Bingo blåt stempel - nu har jeg en nysynet NB med bemærkning om at jeg skal skifte pære og positionslys top nice.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Næste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron