hasse skrev:Det gav overhovedet ikke problemer.
Grunden til, at jeg overhovedet opdagede det det var, at jeg læste om ændringen i en avis.
Jeg har nu kørt rundt me det i ??? 5-6 dage.
Hvis altså selskabet havde fyldt på tankanlægget. Og det ved jeg ikke.
Kiggede heller ikke på papskiltet på selve standerens slange.
Jeg vil fylde op her til aften. Bliver nok ca. 1/4 tank.....okt. 98....hvis jeg husker det
Så vidt jeg ved er nogle af problemerne, at de gamle benzinslanger ikke er lavet til det høje indhold af sprit, og de kan over tid opløses af det.
Så man opdager det ikke for en enkelt tankfuld.
Men det var en dabat som kørte helt tilbage da man indførte E5, og jeg kan ikke finde noget om det nu.
Men jeg vil ikke selv satse på at bruge det.
Mojn
Peter
Edit: Fandt det
"En af grundene er, at den forhøjede mængde ethanol virker hygroskopisk, dvs. den trækker vand ud af omkringliggende stoffer. Det kan betyde, at tætninger, pakninger og slanger bliver porøse eller helt opløses. Optræder der som følge lækager i benzinsystemet, kan der i ekstreme tilfælde opstå brand."
https://ing.dk/artikel/tysk-indforelse-af-biobenzin-er-et-kaempeflop-117126