Så er "kalkunen stoppet"
Jeg har lavet et enkelt hul med 8mm gevind. Kunne mærke at det i min JR bagpotte er et stort kammer, så ingen grund til at lave et hul i den anden side også.
Fandt hurtigt ud af at det var meget lettere at blæse dæmpematerialet ind med trykluft, end at anvende en pind til at stoppe det ind med.
Faktisk gik det rigtigt stærkt (i starten hvor indblæsnings luften ikke rigtigt mødte nogen modstand) Trådene forsvandt ind i potten sammen med luften og var tilbøjelig til at trække de næste med ind.
Trykluften blev brugt til at fordele det med inde i potten, og man kunne tydeligt høre hvordan ikke bare luften men også metallyden når man bankede på potten, blev dæmpet.
Jeg har endnu ikke været ude at køre, men kun haft bilen startet. der er ingen tvivl om at det har lagt en dæmper på lyden. Den har igen fået en dyb brummen i tomgang.
Jeg har indtil videre kun stoppet 500g i potten, da jeg ikke ville risikere at blive forvekslet med en elbil fremover.
Det er jo også bare ud med bolten og i med noget mere, hvis man måtte ønske det.
Lavede en før måling med en støjmåler app og regner med at at lave en måling igen så de kan sammenlignes. For det er jo bestemt ikke kalibreret udstyr sådan en app, men tror fint den kan være vejledende.
Lidt fra dagen i værkstedet.