Hej
Jeg købte i den kolde vinter sådan et stykke moderne kunst og har endelig fået den monteret.
http://www.racingbeateurope.com/bmazda-mx-5-power-pulse-dual-tip-silencer-1999-2005b-1578-p.asp
Men den LARMER og ikke på en god made.
Dyb støjende rumlen der får en til at tænke THansen potte og sige pyhh når man slukker motoren.
Præcis hvad jeg ville betegne som drone, som den netop ikke skulle lide af.
Er der nogen der har erfaring for hvor meget de mellower over tid?
Eller om man på nogen måde kan dæmpe den.
Der sidder en Stainless Steel Centre Section, MX5 Mk2.5 foran den, hvilket måske kan betyde noget.
Det var dog ikke sådan at den lød anderledes end den originale midpipe.
Altså før den originale gik i svejsningen mellem potte og forrør
http://www.mx5parts.co.uk/stainless-steel-centre-section-mk25-p-1250.html
Jeg har selvfølgelig smidt den gamle udstødning ud, da den var godt rusten i ophængene
Og skåret det cutout I kofangeren der skal til for at den nye kunne monteres.
Så der er ingen nem vej tilbage.
Som en ekstra krølle på historien så tog det godt en måned for dem at sende dem og den var på alle måder skæv at se på da den dukkede op.
Afgangsrørerne pegede ind mod hinanden og de tre pinde den hænger i var heller ikke i vinkel.
Men efter billeder frem og tilbage mellem RB-Europe og Rb-usa forsikrede de at at den var svejset op i en jig og alt var som det skulle være.
Det var nok også til en vis grad det med at skulle skære I kofangeren der gjorde jeg ikke har fået taget mig mod/sammen til at montere før nu.
Men afgangsrørene sidder for tæt ifht. det originale og det nye cutout og det ligner meget at hvis den ikke var skæv så ville det passe.
dropbox galleri med flere billeder.
https://www.dropbox.com/sh/g2lzwsi5eh01 ... Z9u8a?dl=0
Ikke lige den afslutning på en varm dag jeg havde ønsket.
I det mindste har jeg stadig intakt hud på alle knoerne
De gamle bolte gav op ved at hovedet blev vredet af dem, på trods af masser af wd40 i ugen op til.
Og varm fugtig dag kombineret med dinitrol er ikke just det bedste jeg ved.