af Bent » man 5. jan 2015 19:19
SKAT, havde en del at gøre med det, du kan få en meget stor bøde, og du må ikke køre i bilen allligevel.
Satte turbo på fordi motoren var lidt træt, og turboen satte fart på den udvikling.
Kan stadig huske den første tur; var lidt i tvivl "virker det her??" 50m nede af vejen, med strakte arme og hovedet langt inde i nakkestøten "FAAÅÅRRKK".
Bilen gik fra at have ca100 hk til 180, det kan mærkes. Der kom også mere moment..ved 2000 omdr i 4 gear fedtede koblingen...og koblingen var ikke slidt.
Der kommer noget mere varme i motorrummet med turbo, først 75 grader på klappen over turboen, fik så lavet et skjold, så blev klappen kun blev 55 grader varm.
Da motoren skulle skiftes, var prisen næsten den samme...så der kom en 1,8er i.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)