Ja så røg de af bagenden!
I går lavede jeg et hurtigt bremseservice på bagbremserne, da den ene kaliber hang lidt.
Tilfældigvis opdagede jeg ved afrensning at den ene bremseklods så lidt mærkelig ud! Ved nærmere eftersyn kunne jeg konstatere at belægningen havde sluppet bagpladen over halvdelen af bremseklodsen!
På den anden side var den ene klods også på vej til at gøre det samme. Bremserne blev brugt hårdt på Jyllandsringen i efteråret, men dengang jeg fik bilen var jeg flere gange på Vandel som bød på meget høj hastighed og voldsomme nedbremsninger, de daværende Mazda OE klodser holdt fint til den behandling.
Bilen blev hængende i luften og jeg cyklede op til den lokale Mekonomen her til formiddag. Der var Mintex og ATE klodser at vælge imellem, sidstnævnte var desværre ikke på lager. Da jeg kender ATE klodserne som særdeles stabile og virkeligt høj kvalitet så valgte jeg at vente på at disse er på lager på tirsdag.
Generelt har Green Stuff klodserne længe haft en tendens til at smuldre let rundt langs kanterne, men jeg har indtil videre haft dem på "tålt ophold". Nu skal jeg bare have fundet et sæt klodser til forakslen. Nogle gode ideer?
Hawk HPS og Porterfield R4S virker interessante som gode gade klodser uden for meget hyl og med lav afgivelse af støv.