skærpede krav ref. syn fra EU-kommisionen.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

skærpede krav ref. syn fra EU-kommisionen.

Indlægaf hasse » tirs 25. sep 2012 02:18

NÃ¥ venner.

Hvis I evt. ligger søvnløs en nat, så tag fat på dette link.
SÃ¥ skal I nok slumre hen...hurtigt. :-)

http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/s ... nu_doc=380
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Mogenz » tirs 25. sep 2012 22:28

Hasse kan du ikke lige kort opsummere for os andre dødelige der ikke har problemer med at sove :)
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf hasse » ons 26. sep 2012 00:49

(Sn)orker jeg ikke :D

ps.
Hold da kæft, hvor er jeg glad for, at jeg ikke har ansættelse i EU.
Selv om lønnen er \"rimelig\" god.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » ons 26. sep 2012 15:41

SÃ¥ skidt da:

Helt konkret indeholder Kommissionens forslag:
At der bliver indført obligatorisk kontrol med motorcykler, knallerter og scootere på linje med biler.
Køretøjer, der er 6 år eller ældre, skal synes hvert år. Har køretøjet kørt mere end 160.000 km ved det første syn efter 4 år, skal køretøjet synes hvert år.
Nye tekniske krav til det udstyr, der bruges til at kontrollere køretøjerne.
Nye krav til bilinspektørernes viden og færdighedsniveau.
Harmonisering af vurderingen af køretøjers tekniske tilstand.
Krav til statsligt tilsyn med bilinspektion.
Ny kontrol med kilometertæller for at dokumentere svig og manipulation.
Nye regler om vejsidekontrol med erhvervskøretøjer omfatter også køretøjer på under 3,5 tons og målrettes mod højrisikovirksomheder.
Nye krav til registrering af køretøjer og tilgængelighed af tekniske oplysninger for bilinspektøren


Nej det er ikke mig, der har udfærdiget det.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf one-niner » ons 26. sep 2012 20:40

Jeg kan, for Danmarks tilfælde, ikke lade være med at tænke, at man er ved at løse et ikke-eksisterende problem. Dvs. samfundsøkonomisk set yderligere udgifter og besvær med få eller ingen gevinst :(

Det vil dog nok være en væsentlig forbedring i visse EU-lande.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Ken » ons 3. okt 2012 09:36

Fedt med lidt info Hasse.

Forstår ikke din kommentar, Tom:

Er der ikke eksisterende problemer med:

Manglende forureningskontrol med tohjulede?

Svindel med kilometertællere?

Problemer med biler bliver ombyggede efter godkendelse? Eller overlæssede lette køretøjer?

At der stadig kører mange defekte biler rundt på landevejene?

Jeg mener nu ovenstående er reelle og eksisterende problemer. Dermed ikke sagt det ikke bliver besværligt, blot at der ER et problem.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf one-niner » ons 3. okt 2012 15:37

Hvis man ser på sikkerhedsniveauet af den danske vognpark, er den på et meget højt niveau i forhold til flere andre EU-lande, selv om det helt sikkert kunne blive bedre. På forureningssiden kunne man også gøre en del, men jeg tror, at det ville batte langt mere at sænke afgiften på biler, så vi kunne få fornyet vognparken.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Ken » man 15. okt 2012 12:21

Hvis man ser på sikkerhedsniveauet af den danske vognpark, er den på et meget højt niveau i forhold til flere andre EU-lande


Bilens alder, sikkerhed og forurenings niveau hænger unægteligt sammen og vi har i DK den fjerde ældste bilpark i europa...

SÃ¥ nej, det har vi bestemt ikke!
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf one-niner » man 15. okt 2012 13:28

Så vidt jeg ved, er vi et af de lande i Europa, hvor der er færrest trafikulykker i forhold til antal biler. Til gengæld ligger vi lidt højere i tilskadekomne og dræbte i forhold til antal biler, men stadig i den absolut pæne ende.

Altså, sammenlignet med de andre lande i Europa, er trafikken i DK relativt sikker. Dog skal siges, at når uheldet er ude, så går det statistisk set en lille smule mere galt end i nogle få andre lande.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron