Mogenz skrev:Jeg mente hvorfor ikke bare tage pladerne af den bil du har nu. den skal jo ikke igennem syn og afgiften får du lidt tilbage af . ikke at du ikke må købe en ny. men jeg forventede ikke at den nye fra tyskland skulle på plader og sådan set heller ikke den du har nu. da du allerede har lavet så meget ved den.
Mener ikke at man for afgift tilbage ved at tage pladerne af sin bil. Man kan få afgift tilbage ved at sælge bilen til udlandet og dokumentere at den bliver indregistreret i et andet land.
De penge jeg har brugt på bilen, specielt på motoren for jeg aldrig ind ved et salg, det er dog heller ikke planen, for motoren følger med over i den nye bil. Den bil jeg sælger bliver forholdsvis standard.
Dette er dog kun en plan, uden tidsgrænse. Venter på den helt rigtige bil kommer til salg.
Og som Hasse ikke helt forstår, så er min glæde ved en MX-5 absolut ikke forsvundet. Det er faktisk lige modsat, jeg prøver at få en MX-5 repræsenteret på en eller anden måde i dansk motorsport, netop for at udbrede kendskabet til vores fantastiske MX-5 og dens køreegenskaber. Havde jeg mistet glæden ved en MX-5, kunne jeg have købt en Saxo, Clio eller noget andet at dyrke motorsport med, men det er slet ikke ideen. Jeg har aldrig været til kortege kørsel eller lillemor tur med min bil, så vi har alle hver vores interesser med en MX-5.