BB skrev:Det lyder som det der kaldes "Wheel hop" eller "Power hop" og hvis det er tilfældet skal du passe på din transmission. Kuren er vistnok stivere fjedre og dæk med mere greb, eller alternativt mindre speeder.
Hm, jeg tror hverken at det er mangel på greb, eller for meget speeder, for det er præcis samme problem som Lars Z beskriver nedenfor:
Lars Z skrev:Jeg kører på de samme fælge med samme størrelse Pirelli Pzero Nero, og har fuldstændig det samme problem. Hos mig forekommer det ved helt lave hastigheder, typisk når jeg drejer ud af p båsen på arbejdet eller lign.
HÃ¥ber da nogen har de vise sten, for det virker underligt at det sker.
Det er også ved helt stille og rolige hastigheder hos mig, som du siger, når man kører ud fra en p-bås eller lign. Når man først er oppe i hastighed, bare 20-30 km/t, så er der ingen problemer.
Hasse skrev:Claus Petersen:
Er du kommet af med dit "klonk"?
Evt. ved at løsne og så påny spænde diverse bolte på swaybar'en.
Evt. checket gummibøsningerne i leddene - "kødbenene".
Jeg har stadig problemet. Nu har jeg bestilt Eibach fjedre og regner med også med nye drop links (de gamle er grimme) og måske et komplet sæt nye bøsninger evt. polyurethane og derefter en 4-hjuls udmåling. I samme omgang får jeg nok automatisk kigget på swaybar osv. Hvis problemet så stadig er der, må det blive 16" i stedet. For mig ser det lidt ud som at dækket simpelthen ikke er fleksibelt nok i dæksiden, og nok også derfor at jeg ikke har lagt mærke til det da vinterdækkene sad på.