Jeg var hen over sommeren begyndt at få \"error 8\" (som en blinkende fejlkode fra LC-1). Har vel kørt med LC-1 i 2-3 år uden problemer. Næste gang man startede bilen var fejl koden væk, og alt virkede igen. Det blev dog oftere og oftere, derfor bestilte jeg en ny sensor. Fandt dog i mellemtiden ud af at andre der havde haft Error 8 (defekt sensor) havde haft held af at indlæse en ny (endnu ikke frigivet software). Jeg fandt denne software, og har faktisk ikke siden set \"error 8\". Men så var det ( i fredags) at jeg pludselig manglede data fra LC-1 ( der sidder en blackbox på kablet som behandler signalet direkte fra O2 føleren). Det var stort set hver gang den fik lidt at leve af, i tomgang var signalet der 2-5 sek. for så at forsvinde (LC-1 er default opsat til at gå i tristate (uendelig modstand) under opvarmning og ved en fejl tilstand). Så var det den nye føler blev fundet frem, monteret, og kalibreret.
Så mon ikke det bare er en fejl der har været under opsejling længe, og bare er noget af det der sker. Eller også så har de forhold som min bil har budt den gamle føler taget livet af den. Den har kørt med meget fed blanding meget af tiden, men sådan er det med den gamle orginale motorstyring, og diverse tunings tiltag, i et forsøg på at få nok benzin igennem ved høje omdrejninger. Jeg har jo kun brugt LC-1 til at simulere narrowband sensor, til den org. styring. Dejligt endeligt bare at kunne bestemme et AFR, og så klarer elektronikken resten. Tror også at en pæn del af mit olieforbrug ryger forbi \"paraplyerne\", og lige ud O2 sensoren (og os andre). Men det er en opgave som må klares hen over vinteren, hvor der skal portes og optimeres på topstykket.
Nu er jeg ikke synsk, men jeg forudser at den DIYPNP, nok skal få taget livet af kobling og/eller bagtøj.
Så er der jo en god grund til lige at få et lettet svinghjul og et spær monteret.