Så er styringen samlet og oppe at køre. Det vil sige der er liv i den, og jeg kan snakke med den fra PC'en.
Samlingen har vel taget 7-8 timer, plus en del tid ved PC'en.
Men må sige at hvis man kan lodde, så er det ikke samlingen der kommer til at volde problemer.
Det er mere med at få den lavet (trukket ca 25 ledninger til stikket) precis til den konfiguration man skal anvende den i, der kræver man holder tungen lige i munden. Måske alting var mere indlysende hvis man var vant til at arbejde med motor elektronik. Men jeg har kun min elektronik erfaring (gennem mere end 30 år godt nok).
Det gør så også at der var nogle mekaniske monteringer af komponenter, jeg ønskede anderledes (mere sikker). Så det blev lavet på min måde.
Jeg har lige et par gode råd og fif.
*******************************
De kommer her:
* Jeg har bla. fundet en feji i silketrykket på printet med det 76polet stik.
U4 er fejlagtigt mærket Y4 på silketrykket på undersiden af connector printet! (der er således 2 steder der hedder Y4, set fra undersiden)
* Nylon skruer eller min. plastic skiver under skruer der holder FET og Transistor. Det er ikke godt at der løber printbaner under metalskruer der har elektrisk forbindelse til kredsløbet.
* Ang. firmware i motorstyringen (Aug.2011)
The newest firmware available for your DIYPNP is MS2/Extra 3.1.1. You can download it right from the firmware developer's website. Here is a direct link:
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/files/release/ms2extra_3.1.1_release.zip
Our Miata basemap should load onto the DIYPNP fine with 3.1.1. You will get a warning box when you load it due to the version mismatch, but it should work so long as you set your project up correctly.
*******************************
Her er lige et par billeder af resultatet.
Her er røret der skal erstatte MAF \"havelågen\" PS: Det blev så ikke dette rør, men et alu.rør Ø=70 udvendig.