Low profil kit. Hjælp!

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Low profil kit. Hjælp!

Indlægaf Wackey » ons 22. mar 2006 19:19

Hej.

Jeg har liget fået sådan et sæt lygter hjem til min NA'er Men har et lille problem med dem.. Det ser ud til at de blænder folk ret meget :? har Instillet dem rigtig men de lyser virkeligt meget.. Der er ingen forskel på kørerlys lygten og langtlys lygten.
Er der nogle der har haft samme problem, isåfald hvordan løses det?
Har købt lygterne her.
http://www.horsepowerfreaks.com/price/Mazda/Miata/Brainstorm/Lights/Headlights/part/Low_Profile_Kit

Lygterne hedder. Miata Brainstorm, Headlights Low profil Kit.
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Re: Low profil kit. Hjælp!

Indlægaf Jumbo » ons 22. mar 2006 19:52

PÃ¥ mine lygter fra I.L.Motorsport sidder der tre stilleskruer ved hver lygte.
De skulle justeres temmelig meget i forhold til indstillingen fra fabrikken.

Du skal vel alligevel have lygerne professionelt justeret, så kan de ikke ordne det?

Var der forøvrigt problemer med at montere \"lågene\" så de sad ordentligt?
Brugeravatar
Jumbo

Indlægaf Wackey » ons 22. mar 2006 21:00

Jumbo skrev:PÃ¥ mine lygter fra I.L.Motorsport sidder der tre stilleskruer ved hver lygte.
De skulle justeres temmelig meget i forhold til indstillingen fra fabrikken.

Du skal vel alligevel have lygerne professionelt justeret, så kan de ikke ordne det?

Var der forøvrigt problemer med at montere "lågene" så de sad ordentligt?

Var inde og Kigge på dem fra i.l.motorsport og de ser lidt anderledes ud. De to lygter der sidder i lygten. altså forskellen på langt og kort lys.. Mine er nemlig helt ens.. hvorf dem fra I.L.motorsport ser lidt forskellige ud. har jeg ik ret?

Havde ingen problemer med at monter det.. Det tog da lidt tid at få indstillet lågene så de gik plant med motorhjelmen.. men ik de store problemer.

Fik du dine indstillet ved en mekaniker?
Brugeravatar
Wackey

Indlægaf Jumbo » tors 23. mar 2006 09:40

Nærlygterne sidder yderst (som de skal iflg. loven) og er assymetriske så de lyser højere i højre side (som nærlys vanligvis gør). Fjernlysene er anderledes.

Jeg foretog selv installationen og indstillingen af selve lygterne uden de store problemer. Monteringen af lågene drillede dog, så det fik jeg gjort hos Andreas Fast, da jeg alligevel skulle have ordnet noget andet. Det klarede han i løbet af få minutter, da han han åbenbart har monteret mange af disse lygter.

Jeg er meget glad for lygterne, da de er low-profile og ser godt ud, men også fordi de giver et meget bedre lys. Jeg vil dog anbefale at man får lågene monteret af en der har erfaring, da det vil spare megen tid og problemer.
Brugeravatar
Jumbo

Hmmm

Indlægaf Claus » fre 24. mar 2006 10:29

Vil blot checke, nu er det et lygtesæt til en venstre styret bil du har købt..ikk.
Nærlyset er jo assymetrisk og ovil klart blænde, hvis sættet er til en højrestyret model.
Check dette først.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Re: Hmmm

Indlægaf Wackey » fre 24. mar 2006 17:25

Claus skrev:Vil blot checke, nu er det et lygtesæt til en venstre styret bil du har købt..ikk.
Nærlyset er jo assymetrisk og ovil klart blænde, hvis sættet er til en højrestyret model.
Check dette først.

Alle 4 lygter er helt ens.. Det lyder lidt mærkeligt. Kan godt lige tage et billede af dem.
Brugeravatar
Wackey

Re: Hmmm

Indlægaf Jumbo » fre 24. mar 2006 17:32

Claus skrev:Vil blot checke, nu er det et lygtesæt til en venstre styret bil du har købt..ikk.
Check dette først.

Nærlygterne på I.L.Motor's kan drejes, så de både kan anvendes til højre- og venstrestyrede biler. Købte selv mit sæt i England, da de var biligst der.
Forøvrigt har jeg læst at lyset i Brainstorm sættet er svagt.
Brugeravatar
Jumbo

Indlægaf Wackey » fre 24. mar 2006 18:36

Her er 3 billeder af lygterne.

http://peecee.dk/?id=33241
http://peecee.dk/?id=33242
http://peecee.dk/?id=33244

Som i kan se er alle 4 lygter helt ens.. Altså ingen forskel på nærlys og langtlys..

Pærerne der sidder i er en halogen pærer H4

Tro mig de lyser ik svagt.. vil mere sige de lyser for meget.. :(
Brugeravatar
Wackey

Indlægaf Claus » fre 24. mar 2006 23:10

Hmmm, de kan umuligt være lovlige i EU.
For hvordan skal man kunne få assymetrisk lys ud af dem ?

Men føj hvor ser det godt ud....det ændrer bilen 200% burde være standard på alle NA modeller - ja, det er ganske enkelt så smukt til sådan en NA model..
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Wackey » lør 25. mar 2006 00:59

Claus skrev:Hmmm, de kan umuligt være lovlige i EU.
For hvordan skal man kunne få assymetrisk lys ud af dem ?

Men føj hvor ser det godt ud....det ændrer bilen 200% burde være standard på alle NA modeller - ja, det er ganske enkelt så smukt til sådan en NA model..

Tænker helt det samme som dig, Men hvis de kan klare lys-testen.. (det ting man kører ind forand lygterne der måler om de er ok) finder jeg ud af her på Søndag.. Så må vi se.. Ellers ved jeg sku ik lige hvad jeg gør..
Brugeravatar
Wackey

Tilbage til Tuning og modificering