Lidt målinger, efter en almindelig køretur på 20km i eftermiddags trafikken. Regnvejr og 14° lufttemp.
KN filteret måler omkring 45° udvendigt.Røret over til indsugnings manifold (plastic) 60° udvendigt.
Indsugnings manifold ligger alt efter hvor man måler mellem 50-75°
Ventildækslet (var svært at måle på da det er poleret, og det er svært at måle på med IR termometer) lå omkring 60-70°.
Så der er massere af varmekilder der vil kunne varme indsugningsluften op på vejen ind i cylinderen. Når man tænker på at en intercooler virker, og sagtens når at sænke temperaturen betydeligt. Så må det modsatte også være tilfældet. At vores varme indsugnings vej, når at afgive varme til luften. Hvilket bestemt ikke er ønskeligt!
Dækkene var der sku' ikke meget varme i på sådan en regnvejrsdag, med pæn kørsel.
Jeg fik ikke fat i et ude/inde termometer i dag. Derfor har jeg ikke målt inde i selve indsugningen endnu.