Jeg overvejer at montere lettere svinghjul, men kunne tænke mig at teste forskellen inden.
Nogen der kører med lettere svinghjul som byder på en testtur i det midtjyske?
Kan jo evt. byde på en tur med Rotrex kompressor i bytte.
Redaktør: Softtop
one-niner skrev:Jeg har kig på RB's alu svinghjul på cirka 9 pund til £347 leveret i DK, men er lidt bange for, at det er for let; altså at bilen bliver for svær at starte langsomt. En stop-and-go kø på motorvejen kunne hurtigt udvikle sig til et mareridt.
Er også lidt bekymret for den støj, som nogen oplever ved deceleration med lette svinghjul. I værste fald skulle det lyd, som om det hele er ved at falde fra hinanden :/
- Tom
Viggoman skrev:@ jeppe: hvis du kan bruge en tur i en '92 NA til noget er du velkommen til en prøvetur. (du skal så også et smut til djævleøen...)
Jeg kører med et 4½ kgs ACT og ud over en H....... støj fra transmissionen ved påløb er det fest og farver. Ingen problemer med igangsætning eller køkørsel, men man skal vænne sig til at gearskift skal gå hurtigere og sørge for "rev-macthing". Og så måden den tager og smider omdrejninger........mums hvis man holder af sportslig kørsel. Hvis det er en DD som konen også skal trille i skal man måske tænke sig om en ekstra gang.
motorbøllen skrev:Jeg snakkede for nogen tid siden om dette, med en rallykører som også bygger biler, og er Mazda-ekspert.
Han forklarede mig, at det idéelle er at lette svinghjulet for 22% af dets vægt, og ikke mere da egenmomentet så aftager drastisk.
Og det skal man også have med i overvejelsen, for det nytter ikke noget at der ikke er nok selvsving til at have lidt kræfter opad bakke også.
motorbøllen skrev:for det nytter ikke noget at der ikke er nok selvsving til at have lidt kræfter opad bakke også.
Tilbage til Tuning og modificering
Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster