Elektrisk MX-5... ja hvorfor ikke.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Elektrisk MX-5... ja hvorfor ikke.

Indlægaf MrT » tors 5. aug 2010 21:30

http://www.youtube.com/watch?v=BkzAWzx_lDY

Så er der et lille vinterprojekt til de af jer der ikke har mere at lave på 5'eren :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Ken » man 9. aug 2010 14:51

Jeg savler over ideen, men kan ikke overskue godkendelsenproceduren.

I Ølstykke er der en mekaniker der har ombygget en Opel Speedster, og ifølge ham selv kan ikke engang motorcykler følge med mere.
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Banzai » man 9. aug 2010 18:46

Hvorfor ikke? Vægten, vægten og vægten. Sjovt når det går lige ud, men skræmmende i svingene :roll:
NB 99 1.6 sølv
Banzai
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: ons 12. mar 2008 13:35
Geografisk sted: Risskov

Indlægaf Munk » tirs 10. aug 2010 13:57

Der skal jo en del batterier til både hvis man vil køre langt men også hvis man vil accellerere hurtigt, da der er en grænse for hvor mange ampere man kan trække ud af den enkelte battericelle.

En del af de hjemmebyg man ser på youtube og lign er lavet med f.eks 10-12 bly-batterier og har mildest talt ikke sportsvognsydelse eller nævneværdig rækkevidde.

Batteripakken i en Tesla roadster vejer f.eks. 450 kg og havde ved sidste gennemtælling 6831 lithiumceller af samme type som sidder i batterier til bærbare og den rummer ca 54 kwh fuldt opladet.

Der er ikke så store forskelle på el og brændstof set meget overordnet. Hvis du vil have en \"fabrikskvalitet\" løsning, dvs. en der holder længe, virker under alle forhold og lign. så kræver det en noget konservativ løsning.

Omvendt hvis du bare har 402 meter ned til bageren hver 2. søndag så kan du godt trække en masse effekt ud af en spinkel løsning som du presser til det yderste.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » tirs 10. aug 2010 21:23

Munk skrev:Omvendt hvis du bare har 402 meter ned til bageren hver 2. søndag så kan du godt trække en masse effekt ud af en spinkel løsning som du presser til det yderste.

Interessant betragtning - men hvor langt henne i dette overlydshastigheds accelerationsforløb skal man aktivere faldskærmen for at holde stille ved bageren??? 8)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Munk » tirs 10. aug 2010 22:38

bageren har vel en drive through ;)
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf AS DK » ons 11. aug 2010 07:43

And skrev:Interessant betragtning - men hvor langt henne i dette overlydshastigheds accelerationsforløb skal man aktivere faldskærmen for at holde stille ved bageren??? 8)


Sæt en kæmpe dynamo på som bremse, så har du også strøm til hjemturen :lol: :lol: :lol:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron