motorbøllen skrev:And skrev:Jeg har kørt med 35 mm H&R fjedre, dette synes jeg ikke virkede optimalt til bilen, de var for hårde efter min smag.
Nu har jeg skiftet til Koni dæmpere + fjedre. I stedet har jeg så fået et problem med at mine dæk går imod inderskærmene når jeg kører gennem (skarpe) sving og rammer ujævnheder.
Hvis du har sådan en gul markeringstusch, ligesom pladesmede bruger, så sæt et par mærker i skærmene hvor det før var kritisk, og så stik den sådan en omgang som du fik med mig i Skive og se hvor på mærkerne der rammes hvis den overhovedet går på. Jeg kører selv med gul koni og standardfjedre og det giver en ok allroundperformance, selvom den krænger lidt mere, men det er der råd for.
Hvordan var din castervinkel?
God ide med markeringstusch - det vil jeg prøve hvis den stadig går på når jeg kører. En tur som i Skive går nok ikke med mindre jeg er på et lukket anlæg igen
- men jeg finder nok en mellemvej!
Som undervognen blev justeret lige efter montering af nye bøsninger - som nok siden har "sat sig"! Jeg vil have den justeret igen, så snart jeg har fået styr på resten af tingene.
For:
Caster: V 4g 20' - H 4g 33'
Camber: V -0g 52' - H -0g 46'
Toe: V 0,7mm - H 1,3mm
Bag:
Camber: V -1g 20' - H -1g 18'
Toe: V 0,5mm - H 0,6mm
the chicken skrev:alternativt til at skifte fjedre kan du vel flytte fjederskålen en tak op op konien? min havde ihvertfald 3 højder
Står allerede i de højste trin.