Knastaksel NB 1,8L '98 - '00

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf one-niner » tirs 25. maj 2010 22:58

Ok. Det er meget muligt, at det er sådan, det hænger sammen. Jeg tror dog ikke, at man automatisk kan være sikker på, at en BP-4W-motor er monteret med 4W-knasten, med mindre det er den eneste forskel på en BP-4W og BP-5A-motor. Det bliver spændende at høre, hvad Mazda svarer.

Det ender sgu nok med, at jeg, eller en anden, hiver ventildækslet af og kigger efter :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Niels » ons 26. maj 2010 15:18

Hmm, for en måned siden skiftede jeg tandrem - havde man dog bare været forudseende :?
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf crv » fre 4. jun 2010 18:54

Har endelig fået svar fra Mazda Danmarks tekniske afdeling. De Danske 1998-2000 NB 1.9 har samme knast som i Japan dvs A knasten.Indsugnings manifold og bensin dyser er også forskellige på DK og US modellen. ECU er også forskellig bare spørg det danske Kraftwerk team.Ydelsen er opgivet til det samme ?Nu skal det undersøges om en DK indsugnings manifold kan give min US mere power mener jeg har læst på Miata net at der er en pæn effekt forøgelse at hente.Jeg undre mig stadig på hvor US modellen henter sine tabte heste på knasten.Måske er ECU trimmet mere optimalt fra fabrikken.Nogen som ved noget
MVH
CRV
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Ken » fre 4. jun 2010 19:52

The intake and exhaust system also received a minor upgrade. These modifications resulted in a power output of 107 kW (143 bhp) (Japan and Australia) or 100 kW (130 bhp) (US only). In the United States, Mazda erroneously quoted the power figure for the Japanese and Australian model in early catalogues.

Car and Driver magazine and numerous owners confirmed the missing power, and Mazda offered to buy back the 2001 cars due to those misleading power claims. Owners who did not take up the buy back offer were offered an apology and free servicing for the warranty period.[b]

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf crv » lør 5. jun 2010 14:27

Det citat gælder NB fra 2oo1 ikke min 1998 model.Jeg ved heller ikke hvor nøjagtig den opslags side er Miata net skriver andre data for us 2001 nb.Hvis der er nogen som ligger inde med dansk indsugnings manifold 1998-2000 er jeg meget intereseret.eller ved hvor man kan købe et brugt Måske skulle jeg prøve andreas først
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Viggoman » søn 6. jun 2010 10:25

NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf crv » søn 6. jun 2010 18:19

God læsning takker mange gange :D
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf crv » ons 30. jun 2010 19:41

Den nye A Knast er nu monteret.og over 4000 rpm er der en mærkbar hurtigere acceleration.Det er som om den ånder mere frit.Ellers er bundtræk og tomgang stadigt det samme.Hjemmesiden siger 6 hk på baghjulene lidt mere hvis man som jeg har header og sports cat og 2,5 tommer rør hele vejen plus modificeret indsugning.Så måske har knasten givet 10 hk på baghjulene.Klart mærkbart forbedring.Det næste må være at få fat i de japanske stempler og indsugnings manifold der skulle gerne ligge ca 15 hk mere.Det bedste er at alle stumperne er orginale MX5 dele som man trygt kan montere. :D
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron