Winnerpower, Jackson Racing og voks.

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Winnerpower, Jackson Racing og voks.

Indlægaf Danny » tors 2. jun 2005 14:34

Overvejer lidt at investere i 2 ting: et bremsekit fra winnerpower og et luftfiltersystem fra JR.
Så hvis der er nogen der har kendskab til disse produkter vil jeg meget gerne høre om det er noget der dur.

Har kig på de samme bremser som Thomsen, men omfatter kittet også bagbremserne?

Mht JR så lover de helt op til 14 HK med deres system og jf. anmeldelser fra miata.net er der vist en generel tilfredshed med dem. Men kunne nu godt tænke mig at høre om danske erfaringer, og om det udelukker eventuel montering af kompressor eller Racing Beats 4-1 manifold (den har jeg nemlig i forvejen).

Jeg kan selv anbefale voks fra Ultraglozz til bilen. Har altid været lidt småskeptisk mht den slags, men jeg skal lige love for at det virker.
Min 5'er er fra 1990 og næsten mere hvid end rød da jeg købte den. Men voksen har hjulpet gevaldigt på den sag. Bortset fra ridser som kun kan afhjælpes med nylakering ser lakken faktisk helt ny ud.
Fås imidlertid ikke så mange steder som de mere gængse vokstyper, men man kan få henvist en lokal forhandler på 70276606 eller www.ultraglozz.com
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Re: Winnerpower, Jackson Racing og voks.

Indlægaf Webmaster » fre 3. jun 2005 11:00

Danny skrev:Mht JR så lover de helt op til 14 HK med deres system og jf. anmeldelser fra miata.net er der vist en generel tilfredshed med dem. Men kunne nu godt tænke mig at høre om danske erfaringer, og om det udelukker eventuel montering af kompressor eller Racing Beats 4-1 manifold (den har jeg nemlig i forvejen).


De 14 HK er opnået ved samlet at ændre indsugning, manifold, cat og udstødning - alle fra JR. Tror nok at Hasse har sådan en opsætning, hvor han på rullefelt målte 137HK http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=248

Hvis du senere vil montere kompressor, er JR indsugningen lidt spild af penge. Den kan nemlig ikke bruges sammen med kompressoren. JR kompressoren skulle have lidt problemer med manifolden fra Racing Beat. Men om det er med 4-2-1 eller 4-1 udgaven er jeg en anelse usikker på. (husker det som værende 4-2-1). Muligvis har BRP kompressorerne ikke samme problem ?
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Danny » fre 3. jun 2005 13:09

Nå sådan. Ja okay, det var måske lidt vel høje forventninger at have til en CAI :oops:

Mht komressor har jeg endu ikke valgt en fabrikant, da der er halvlange udsigter til den plan bliver realiseret.
Men tak for oplysningen, så kan jeg skrue lidt ned for forventningerne igen. 137 HK er nu alligevel ret imponerende i den forbindelse synes jeg :o

Er der andre end Thomas der kører med WP-bremser? Jeg kunne selvfølgelig gribe knoglen og ringe til firmaet, men kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer fra nogen der bruger dem. Især om det omfatter begge aksler og om kvalitetsniveauet.
Tror hellere jeg må komme hen og begrave trynen i hans skærmkasser til DHB under alle omstændiheder :P
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Thomsen » fre 3. jun 2005 20:28

Danny skrev:Nå sådan. Ja okay, det var måske lidt vel høje forventninger at have til en CAI :oops:

Mht komressor har jeg endu ikke valgt en fabrikant, da der er halvlange udsigter til den plan bliver realiseret.
Men tak for oplysningen, så kan jeg skrue lidt ned for forventningerne igen. 137 HK er nu alligevel ret imponerende i den forbindelse synes jeg :o

Er der andre end Thomas der kører med WP-bremser? Jeg kunne selvfølgelig gribe knoglen og ringe til firmaet, men kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer fra nogen der bruger dem. Især om det omfatter begge aksler og om kvalitetsniveauet.
Tror hellere jeg må komme hen og begrave trynen i hans skærmkasser til DHB under alle omstændiheder :P



Jeg er rimelig tilfreds med wp-bremserne, men lad os snakkes ved til dhb..
Så kan vi lige få os en snak og sparke lidt dæk.. :wink:
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: man 29. mar 2004 18:19
Geografisk sted: København

Indlægaf Danny » man 6. jun 2005 13:02

Ja lad os det, det skal nok blive godt :wink:
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf DTS Development » tors 22. dec 2005 22:00

Jeg er ved at montere Tarox 285mm skiver fram og bag ,samt 6-pot calipper fra Tarox.
Hoppas det virker,vi får se på sturup till sommaren.
Skifter til polyflex bussningar samtidligt og alle styrleder og lager.


Hilsen

Martin.
DTS Develops the MX-5!
Brugeravatar
DTS Development
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 22. dec 2005 21:41
Geografisk sted: Skåne

Tarox

Indlægaf Claus » fre 23. dec 2005 11:28

Modificerede bremser tiltaler mig meget...jeg har også kikket lidt på Tarox 285mm og med kaliber...men hvor kan man købe dem til en fair pris ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf DTS Development » fre 23. dec 2005 13:21

Jeg køpte mina fra Amber performance i England,som min firma ær førhandlare før,tyværr ær rabatterna dålige og det ær ikke lønt før mig at sælje vidare.
Men kontackta dem direkte ,jeg køpte 2 sætt fram og bag og betalade 19800 sek per st.(kan ikke huske hvis det var + eller ink VAT).
det tar ca 3 uger før dem at levere ,før de tilverkar på bestillning.
Husk at ikke vare nærig utan køp bagbremse med så du får den riktige bremse bios.

Skal ud og montere vidare,skriver mer nær jeg har testkørt bremsarna.

Martin
DTS Develops the MX-5!
Brugeravatar
DTS Development
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 22. dec 2005 21:41
Geografisk sted: Skåne

Indlægaf Webmaster » fre 23. dec 2005 14:40

Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf DTS Development » tirs 27. dec 2005 22:11

Japp,det ær det.
Men de sænde ikke med bremsbelæggen bag som de låvade.
Lite fult gjort synes jeg. :(

Men prisen var ju god aligevel.


Martin
DTS Develops the MX-5!
Brugeravatar
DTS Development
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 22. dec 2005 21:41
Geografisk sted: Skåne


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron