Skyfri himmel idag

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Skyfri himmel idag

Indlægaf Claus » søn 27. nov 2005 18:14

Mums, idag var det perfekt vejr, koldt men ikke en sky på himlen og solen lå lavt.
Så frem med bilen, fik en kærlig vask og aftørring og derefter stratede den op.
Suk, den dejlige brummen fra remus potten da den gik perfekt i tomgang.
ud på landevejen og cruise med 90Km/t og små 2400rpm i sjette gear.

Når man nu ikke har kørt i sin baby i en lille måneds tid, så opdager man igen hvor perfekt sådan en bil styrer og kører - havde faktisk næsten glemt det - helt fladt som en F1 når der skiftes kørebane ikek en krængning af nogen art, perfekt styring og bremser. Desværre er det svært og forklare arbejdskollegaer og familie medlemmer, hvor perfekt sådan en MX-5 faktisk kører - stakkels dem der endnu ikke har prøvet det, de har en stor oplevelse til gode.

Så hjem igen med et stooort smil på læberne - nu kan jeg klare mig lidt endnu...snøft, hvorfor er der så laaang tid til sommer....
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » søn 27. nov 2005 22:17

Jeg kan kun tilslutte mig dine betragtninger. Gjorde det samme.

Måske ikke så meget cruise. (er det ikke lidt lidt at køre med kun 2500. Her tænker jeg IKKE på farten men på omdrejningerne). Men ok. du \"sagde\" cruise.

Nå. Prikken over i'et er efter min opfattelse at krydre turen i åben vogn mens Bruce Springsteen lyder fra højtalerne.

Hvis jeg evt. skulle få en fartbøde, sender jeg girokortet til Bruce med kopi til Mazda.

Det er dem, der er skyld i'et
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf the chicken » man 28. nov 2005 09:02

Glæder mig hver eneste dag over, at jeg traf det valg med MX'eren..! :D

Når man nu skal køre knap 200 km hver dag, så er det dælme rart med en bil som er underholdende at køre i - det havde været billigere i en Lupo, men føj en lang tur det havde været... :?

Glæder mig til sommer igen - Def Leppard eller AC/DC og så ud at suse på de små veje igen... 8)

Og ja præcis - folk fatter ikke hvor sjov den er at køre, de tror at køreegenskaber er det samme som at sænke en golf 60mm eller at smide et lammeskind på sædet af Daewoo'en... :wink:
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

hehe

Indlægaf Claus » man 28. nov 2005 11:36

Ja Chicken, det har du helt ret i....De tror det er som og sænke sin sedan 60mm og et par brede sutter på og bingo, de har en bil der matcher en Miata.
Jeg skrev mit indlæg ganske enkelt fordi det var som og opleve bilen på ny, den fornemmelse og handling, mærker man ikke på samme måde når man kører i bilen hver dag om sommeren.
Men puuha, man bliver overrasket over hvor godt den faktisk kører.

Har monteret nye højttalere i bilen \"Bose\" og når Who made Who med AC/DC pumper ud med den ondeste bas, så kan man mærke man lever igen...

Ja, egentlig blev jeg også forundret over at det kun var 2400rpm ved 90Km/t i højeste gear og nej, det er ikke et diesel :-)
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Danny » man 28. nov 2005 17:06

Det eneste der spolerer glæden lidt her om vinteren, er at jeg ikke tør tage svingene med samme fart som om sommeren. Men når der er sne hænder det altså at jeg kører en lille \"drift challenge\", det er en rigtig god humørpille :D

En anden latterbombe var da min kammerat i fuld alvor sagde, at hans sænkede Fiat Uno havde ligeså gode køreegenskaber som en 5'er :lol: Italieneren kører jo som en indkøbsvogn, men han ved ikke bedre. Han har nemlig ikke fået lov at køre Mazdaen :wink:
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf the chicken » tirs 29. nov 2005 09:46

Indrøm nu bare at det er en diesel :lol: - min kører med væsentligt flere omdr. men har self. også et gear mindre...

Skal aldrig have en Uno hvis den kører som en indkøbsvogn - for de kører dælme ikk ret godt!!! :o
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

hmmm

Indlægaf Claus » tirs 29. nov 2005 10:01

En indkøbsvogn kører altså godt....det siger min datter når hun får en tur mellem hylderne i Bilka.
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Danny » tirs 29. nov 2005 17:13

Afhængig af hvem der skubber indkøbsvognen, så har den jo også flere hestekræfter samtidig med at den er cabriolet, så selvfølgelig er den sjovere.
Jeg var lige ude et smut igen i dag, men jeg havnede bag en saltspreder, så det endte med jeg måtte hjem og vaske bil i stedet for. Stakkels bil.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Diskussion