tryk ladning.

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

tryk ladning.

Indlægaf microracerdk » man 26. apr 2004 21:52

jeg går og sysler med et kompressor projekt til min mx-5ér, og har nu fået lidt delte meninger om hvorvidt at bilens styrresystem vil acceptere ladetryk eller ej. så hvad har i at sige???
hvis den ikke vil acceptere trykladning, hvad skal der så til før at den køre med tryk?, hvad koster det?, og hvor købes det???
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre 9. apr 2004 23:02
Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf Softtop » tors 29. apr 2004 18:31

Hvis du bare holder dig til de gængse kit er der tænkt på detaljer som
det. Hvis du selv skal bygge er der meget at tænke på, se feks. på
powerpage.dk for inspiration.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf microracerdk » tors 29. apr 2004 20:38

det er hjemme bygger modellen. da jeg ønsker at have kompressor med elektro kobling. så den kan slås til og fra under kørsel.
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre 9. apr 2004 23:02
Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf Powertoy » tors 29. apr 2004 22:06

microracerdk skrev:det er hjemme bygger modellen. da jeg ønsker at have kompressor med elektro kobling. så den kan slås til og fra under kørsel.


HVORFOR???
Ejer af den eneste MX5 der er ligeså fed som en MX3
Powertoy
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 29. apr 2004 22:05

Indlægaf microracerdk » fre 30. apr 2004 15:26

fordi at jeg syntes det er en fed detalje at man kan køre \"mere eller mindre\" standard i alm by trafik, og så slå kompressoren til når der skal gang i gaden, desuden skåner det jo også motoren at man ikke køre med konstant tryk.

jeg har forhørt mig lidt omkring, og et firma har fortalt mig at de kan chiptune boxen med 2 chips, en til når kompressoren ikke køre, og en til når der skal køres med tryk. de to chips vil blive styrret automatisk. og begge chip's vil blive kørt til på rullefelt for optimal udnyttelse. - Nogen der har erfaringer med dette???
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre 9. apr 2004 23:02
Geografisk sted: nord.sj

Lyder helt okay

Indlægaf Claus » fre 30. apr 2004 16:03

Lad mig endelig høre hvordan det går med det projekt...lyder ganske spændende....cool, en kompressor som kun tilsluttes når der er behov for det...et projekt jeg gerne vil orienteres omkring.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Ole » fre 30. apr 2004 18:32

Med f.eks. en JR kompressor behøver du ikke at tænke på styreboxen.

Hvis du vil have det fulde udbytte kan du f.eks købe en progammerbar ECU, så kører det bare.
Ole
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 30. apr 2004 18:29

Indlægaf microracerdk » fre 30. apr 2004 21:28

og så er der en fordel mere ved roots kompressoren.. det er prisen en sc12 koster kun 2500 + moms (brugt). så skal man godt nok selv brykke beslag sammen og få lavet noget sjov med elektroniken for at få benzin og tænding til at stå korekt under ladetryk. men der går lige lidt inden kompressoren kommer på, da jeg lige skal til syn først. det \"er\" vist på tide.. da den skulle have været inde i august he he... men er da igang med beslagne, og det kan da lige være jeg kan lave lidt tegninger med mål osv. så kan det da være webmaster her på siden så andre kan få glæde af dem.
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre 9. apr 2004 23:02
Geografisk sted: nord.sj

Projekt

Indlægaf Webmaster » fre 30. apr 2004 21:31

Det lyder spændende... tag endelig billder og gør noter undervejs, så lægger vi det på siden.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

mont en bleed ventil.

Indlægaf Thomsen » lør 1. maj 2004 10:17

Det lyder som et spændende projekt du har gang i.
Et smart lille trik for, at få justerbar ladetryk på en kompressor bil er, at mont. en bleed ventil der lukker trykket ud når du ikke skal bruge det.. En sådan ventil kan styres fra kabinen..
Bare et lille fif. :lol:
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: man 29. mar 2004 18:19
Geografisk sted: København

Elektrisk kompressor

Indlægaf Claus » søn 31. okt 2004 19:29

Cool.......Fra 115Hk og 144NM til 209Hk og 227NM blot ved og trykke på en kontakt.
Men kræver dog et par ekstra batterier i baggagerummet idet den trækker op til 700Amp.
Til daglig kører den som en alm. bil...skal man bruge ekstra hk ja, så ligger de i klar.
http://www.boosthead.com/home.php
http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_knight/
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron