Mogenz skrev:Alle de politimænd jeg har snakket med incl min nabo er oprinndeligt fra jylland og med jysk accent. De har alle været meget flinke, som sagt har jeg aldrig fået bøder. Men har heller aldrig været på kant med loven, så de har vel ikke haft grund til at opføre sig andet end eksemplarisk.
Men var i Ribe (ikke det det har den store betydning hvor det var) Med min ven og gik på cafe for lige at få en ½ fad og lidt frokost. Hvor efter at bartenderen siger "I er da ikke her fra?" vi kigger på hinanden og siger næsten i kor næææ (tænker om det gør en forskel). Han siger så ikke mere, så det gjorde det nok ikke. Vi går i gang med at spise og snakker som man nu gør, hvorefter han vender tilbage og siger i er da sådanne københavnere. Vi siger igen "næææ" han forsætter jamen i er da ovre fra københavn. Nu var jeg blevet lidt træt af ham fyren her, og siger "nææ" men du kommer vel fra Århus. Nu kigger han uforstående på os begge og siger "næææ". Jeg slutter med at sige "Godt så!"
Men hvad for ham til at tro at hele Sjælland er København ?
Men jeg bor jo også på Sjælland.
Hehe god historie Mogenz og kender den kun alt for godt. Jeg bor så i lidt af en grå zone. Er jeg i Jylland, bliver man hurtigt stemplet som københavner, nu når man kommer fra sjælland. Men er jeg i København, tror folk sgu at man er jyde, når man kommer fra Kalundborg. Det er en meget indvilket geografi vi har her i landet . Når lidt off topic, men jeg har nu også kun mødt flinke politi folk og om det er en lille bøde eller en lang fængsels dom, så gør de jo bare deres arbejde, som de har fået besked på.