Elendigt arbejde på værksted... krav overfor??? ...taksator?

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Elendigt arbejde på værksted... krav overfor??? ...taksator?

Indlægaf And » søn 17. maj 2009 22:53

Hej

Min saga vedr. den skadede pendlerraket synes nærmest aldrig at slutte. Efter der i dag er gået præcist en måned siden jeg blev torpederet af en spritbillist og endnu ikke har hørt fra modparts selskab... ja så var bilen ved at være repareret, troede jeg.

Først og fremmest skal lige siges at værkstedet jeg afleverede bilen til har klaret deres del af sagen til UG, men det arbejde der er lavet \"ude i byen\" af et såkaldt specialværksted ganske simpelt er uacceptabelt i mine øjne.

Jeg har efter en hurtig gennemgang af bilen i dag kun lige skrevet de vigtigste (og mest iøjnefaldende) ting ned.

• Plast inderskærm ikke komplet i venstre side. Mangler dele af den mellem A-stolpe og forskærm, der er et stort hul, i hele forskærmens højde, ved fordørens hængsler og direkte ind i på indersiden af forskærmen.

• â€
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » søn 17. maj 2009 23:01

PS. Jeg har næsten vænnet mig til at bruge min MX-5 som pendlerbil... 289 km, primært motorvej, hver vej...
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kuksi » søn 17. maj 2009 23:17

Hvad pokker skal man sige, andet end at jeg føler med dig.
Jeg ville nok også tilhøre \"samme gruppe\" af kunder som dig, og absolut ikke være tilfreds med at få bilen tilbage i sådan en tilstand. Tror det er godt at være med i FDM i sådan et tilfælde. Men vis værkstedet din liste, og kik på det sammen punkt for punkt, og hør hvad de selv siger til det arbejde der er udført.
Du bør jo som du selv skriver, få bilen tilbage i samme stand som før uheldet. Men det er bare så trals at skulle bruge tid og energi på sådan noget, men man bør selvfølgelig holde på sin ret og blive ved til man er tilfreds. Ellers ser jeg også det som en mulighed for at skifte bilen ud, hvis de selv syntes den er 100% i orden. I det tilfælde må de jo kunne tilbyde en god pris. :wink:
Pøj pøj med det.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Bent » man 18. maj 2009 07:13

Den gode nyhed: Picaso er blevet genfødt!!! :D
Den dårlige nyhed: Han er blevet pladesmed i Svenborg... :cry:
Man har vist glemt at sætte den i \"bænk\" da man \"rettede\" den ud, men så er det jo også lettere at få økonomien til at hænge sammen.
Ved en god udretning, kan man ikke se på pladedelene at bilen har været skadet, man ser det på undervognbeskyttelsen der ikke har \"samme alder\" på hele undervognen.
Til FDM med den.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf pdc » man 18. maj 2009 15:41

til fdm med den. så har værkstedet bare at rette sig efter de fejl de finder... plus dem du selv finder :cry: ...utroligt de kan aflevere en bil så dårligt reperaret, hvad har de skiftet på bilen ?
pdc
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 5. mar 2009 17:26

Indlægaf hasse » man 18. maj 2009 16:10

Bare et lille pip.

And:
Du skriver, at værkstedet, du afleverede bil til, har klaret deres del af arbejde til UG.

Det synes jeg egentlig ikke.
Værkstedets arbejde er \"hele delen\"!!

Een ting er, at det arbejde, som værkstedet SELV har udført, er til UG.

Men når værkstedet giver bilen videre \"i underentreprice\", SKAL de sørge for, at underleverandørens/underentreprenørens arbejde OGSÅ - om ikke til UG (nok for meget at forlange!?) så ihvertfald OK.

Så helt ærligt:
Hvordan kan værkstedet, som du indleverede bilen til sige ok til arbejdet?
Hvis de ellers har.

Kan nævne en sag, jeg havde for min bror for mange år siden:
Han havde/har en Lotus Elan primo 70'er.

En idiot bakkede ind i hans ene baghjørne. Og det resulterede i, at rammen blev skæv.
Han kørte over til Lotusfabrikkerne og fik bekræftet, at rammen stadig var skæv efter reparatíonen.
Vi anlagde sag mod forsikringsselskabet. Der var syn og skøn ved Teknologisk Institut.

Byretten var bedøvende ligeglad med erklæringen fra lotusfabrikkerne.
De lagde syn og skønsforretningen v/Teknologisk Institut til grund.

Det sædvanlige:
Din forsikring har sikkert også retshjælp.
Det kan da være meget skægt, at/hvis forsikringsselskabet selv skal betale advokatomkostningerne mod sig sig selv!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron