Trackday, Sturup 7. Maj

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Trackday, Sturup 7. Maj

Indlægaf Webmaster » tors 26. mar 2009 20:41

Så har Michael Stilling fra www.ms-racing.dk inviteret alle os med MX-5'ere på Sturup

Invitation MX5

Afterwork baneeftermiddag 7. Maj 16.30 – 20.00.

Så tager vi imod tilmeldinger til årest første Sturup arrangement Så kom og vær med til en hyggelig efter middag på i selskab
med en masse andre entusiaster.

Det er ikke afgørende om du har kørt på bane før eller om du har massere af erfaring, deltagerne bliver delt ind i grupper efter erfaring. Nybegyndere får instruktion om alt fra flag, regler og hvordan du bedst og sikrest håndterer din bil på en bane. Alle har naturligvis mulighed for at få instruktører med i bilerne, for at få rettet op på unoder eller lære hvordan man skal placere sig på banen og hvornår man bremser og accelererer. Du bliver på få timer meget mere fortrolig med din bil og er en bedre bilist når du køre der fra, samtidig med at du har haft det kanon sjovt. Ja, til dig der har prøvet det før ved hvor sjovt det er, så velkommen til.

Arrangementet er fra kl. 16.30-20.00

Kl. 16.30 starter førermødet (obligatorisk for dem der skal køre)

Kl. 17.00 kører den første gruppe ud på banen (ca. 15-20 min pr. hold, pr. time)

Prisen på arrangementet er kr. 675,00 kr. (der er kun 30 pladser, så hurtig tilmelding anbefales hurtigt) Din tilmelding er først gældende når din indbetaling er modtaget. Så skynd dig at indbetale kr. 675,00, på 5501 6270 226939, så er pladsen din. Derefter skal du sende mig en mail på miriamstilling@hotmail.com og fortælle mig om du har været på bane mere end 10 gange, under 10 gange, eller om du er nybegynder samt dit reg. nr, og hvilken bil du skal køre i. Du modtager en bekræftelse på din tilmelding.

Hvis du har en ven med som har lyst til at tage en flagvagt så slipper du kr. 75,00 billigere. Der er ikke nogle forudsætninger for at være flagvagt, vi skal nok instruerer på banen. Det at være flagvagt er en meget vigtig funktion, de skal være på plads ellers kan vi ikke køre, det er også dem der fortæller dig om der er noget forude du skal være opmærksom på, så alt bliver så gnidnings frit som muligt. For personerne der er flagvagter er det jo den allerbedste placering man kan tænke sig.

På gensyn i maj og kør forsigtigt.

Med venlig hilsen
Miriam og Michael MS-Racing m_stilling@hotmail.com

Michael oplyser at der ikke er restriktioner for åbne biler bortset fra at der skal køres med Kalechen oppe. Om alt går vel vil undertegnende indtage instruktørtjansen på dagen, så er du ny på banen, skal jeg nok hjælpe dig igang!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Viggoman » tors 26. mar 2009 21:14

Er tilmeldt.... :D :D
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf altid6 » tors 26. mar 2009 22:20

Regner også med at være på plads :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf altid6 » man 4. maj 2009 08:14

Hvormange bliver vi på torsdag??? Hvis vi lige skal mødes på Statoil ved lufthavnen inden turen til Sturup.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf altid6 » fre 8. maj 2009 09:51

Tak for en rigtig fed trackday igår, med hyggeligt samvær, god stemning og masser af banetid. Vi kørte jo næsten uafbrudt i 3 timer, skønt med noget for pengene :D . Det var rigtig godt at prøve at være med i bilen hos nogle af i andre og se jeres kørestil og mærke bilens perfomance.

For mit eget vedkommen var der 3 ting jeg var spændt på at afprøve. De nye bøsninger i undervognen, det nye bremsekit fra Hispec også wolf motorstyringen. Og jeg kan kun sige WOW hvor alle 3 ting bare virkede imponerende :D . Bilen bare kørte og kørte, hurtigere og hurtigere og da dagen var slut, havde jeg skåret 2.5 sekund af min tidligere hurtigste tid på Sturup. Der er selvfølgelig også noget køre teknik i det, men når man ligger og overhaler Seat Leon Cupra medd 300 HK og Subaru med 4 hjulstræk, så giver det god selvtillid for en MX-5 køre. Fik vist også lige taget en M3 og kørte lige op med en Elise på R-dæk, jo det var en rigtig god aften på Sturup.

De nye bremse de bare bed og bed uden nogen form for fade selv på meget lange stint. eneste punkt omkring dem var at de lige skulle køres ordentlige varme over en omgang, før de rigtig huggede til. Angående min motorstyring kan jeg kun sige KØB en og får de AFM væk. Mit fuel map er ikke 100 % tunet ind, men hold da op, den sparker godt til, et helt andet moment har den fået. Skal have målet effekten på et tidspunkt, men skal også have tunet den noget bedre. Har ikke engang stillet på mine takthjul endnu, så når alt er tunet ind, bliver det rigtig fedt.

Der var faktisk kun et problem, som jeg først lagde mærke til, da jeg kørte fra banen. Tror at der er gået en svejsnings i min udstødningsmanifold, så den lyder som en rallybil nu. Må lige have sat den gamle manifold på igen og derefter se om min bananmanifold kan repareres.

Glæder mig allerede helt vildt til næste trackday og til at møde MX-5 folket igen :wink:
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf hasse » fre 8. maj 2009 10:59

Jeg er sikkert ligeså spændt som mange andre:
0-60 miles tid.
60-90 miles tid.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » fre 8. maj 2009 12:24

Også stor tak herfra. Det var sjovt at sidde ved siden af altid6 og opleve en anden kørestil og andre linjer gennem sving. Ganske lærerigt.

Og der er helt klart mere punch i altid6's motor end i min egen, specielt i mellemområdet. Det kunne være interessant at få de to biler rullet sammen når hhv. Wolf og MSPNP er tunet optimalt.

Og som altid6 pointerer: hestekræfter er langt fra nok og en MX5 kører simpelthen fantastisk. Med 200 HK i en MX5 skal de tunge drenge til alvorligt at kigge i sidespejlene...... :D
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf Martin » fre 8. maj 2009 14:08

Lyder sjovt med sådan en track-day!

Nogen der ved hvor og hvornår der er et godt begynder løb?
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Viggoman » fre 8. maj 2009 14:12

Vi kører med MS-racing næste gang d. 25. juni, se: http://www.ms-racing.dk
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf altid6 » fre 8. maj 2009 14:57

hasse skrev:Jeg er sikkert ligeså spændt som mange andre:
0-60 miles tid.
60-90 miles tid.

Forstår ikke hvad der er interresant ved disse tider. Om det er 7 eller 10 sek fra 0-100, synes jeg er ligegyldigt med mindre at man vil deltage i Danmarks hurtigste bil. Meget kommer an på gearskift teknik, for at lave sådanne en god tid. Jeg fokusere kun på hvor hurtig bilen er i daglig kørsel og især på en bane.

Martin: Næsten alle trackdays er gode begynder dage. Der er altid en instruktør med og vi er altid delt op i grupper efter erfaring. Så du starter selvfølgelig bare i en begynder gruppe, hvor en instruktør viser dig linier og bremsepunkter. Track-meet.dk holder speciele begynder dage, for dem som har maks. 2 trackdays erfaring. Her er der også teori undervisning i banekørsel.

Alle biler kan komme til en trackday, igår så vi alt fra en tunet Ferrari F430 Scuderia til en Fiat Panda, så bare kom afsted til trackdays og oplev hvor god en MX-5 er.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf KimT » fre 8. maj 2009 16:23

Viggoman skrev:Vi kører med MS-racing næste gang d. 25. juni, se: http://www.ms-racing.dk

"25.06.2009
16:30 - 20:00
Sturup Afterwork

Læs mere om selve arrangementet og om hvordan du tilmelder dig inden på debatten under før snak."

Hvor finder jeg "før snak" ?
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » fre 8. maj 2009 17:02

Altid6:
Forstår ikke, at du ikke kan \"se\", hvad jeg \"vil\" med de tider.

De siger trods alt noget om, hvad du har fået ud af din modificationer.

For indtil videre er rullefelt åbenbart en by i Rusland.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Webmaster » fre 8. maj 2009 17:11

Tja... en ting er tal... en anden er oplevelser i virkeligheden...

Jeg havde æren af at køre bag Jesper (Altid6) i en Lotus Elise med R-dæk sammen med en ganske kompetent og hurtig pilot, som lige skulle have finpudset linierne.... Lad os sige det på den måde at der sku var svært at hente Jesper i hans MX-5.... Senere fik jeg også en tur som sandsæk hos Jesper.

Alle ved hvor hurtig en Lotus Elise er på banen, og Jesper var lige så hurtig på møg dæk...!! Så for at sige det på en pæn måde... Jesper's MX-5 er nok den hurtigste NA 1,6 (sugemotor) jeg har prøvet so far! tal eller ikke tal :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » fre 8. maj 2009 17:26

Webmaster skrev:
\"Tja... en ting er tal... en anden er oplevelser i virkeligheden... \"

Nemlig.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf altid6 » fre 8. maj 2009 18:21

hasse skrev:Altid6:
Forstår ikke, at du ikke kan "se", hvad jeg "vil" med de tider.

De siger trods alt noget om, hvad du har fået ud af din modificationer.

For indtil videre er rullefelt åbenbart en by i Rusland.

Fordi de tal ikke fortæller særlig meget. 2 forskellige kører vil sætte forskellige tider i samme bil. Jeg har prøvet at sætte 0-100 tider og kan kun sige at jeg stinker til at sætte en sådan tid. Der kan nemt være et par sekunders forskel imellem de forskellige runs jeg laver, derfor synes jeg ikke at den tid siger noget, ihvertfald ikke hvis jeg skal sætte den. Jeg holder mig til HK og NM, det kan jeg forholde mig til :wink: . Skal nok lave nogle målinger en dag, men indtil videre så er min fornemmelse at der er sket en væsentlig forskel efter motorrenovering og motorstyring, end da jeg købte bilen :D .

Web kan ikke lide at du kalder mine dæk for skod dæk :wink: . Synes at de står rigtig godt fast, nærmest umulig at rive sidelæns, men ingen tvivl om at et par R-dæk, vil gøre underværker (kommer på så snart at de andre er slidt op). Prøvede jo Bo´s 1.8 NB, og mener at han havde Zero Nero på og det var som om at der ikke var lige så meget bid i som mine Toyo T1. Ved ikke om det også kan have noget at gøre med den aggresive camber jeg køre rundt med.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Næste

Tilbage til Banekørsel