Hvis man seriöst overvejer at få et rigtig Five-speed träf på benene i 2009, så tror jeg det kräver at én eller flere personer fatter dirigent stokken og tager det overordnede ansvar for planlägningen af sådant et arrangement.
Hvis ikke så sker der präcis det som har sket tidligere, folk diskutere til dommedag her på forumet om det skal väre öst, vest eller midt imellem, om det skal väre på våren eller midt på sommeren osv, osv.
Denne \"festkomité\" (to eller tre personer som har mod på dette) kunne mödes en eftermiddag og forsöge at strikke en rigtig god MX-5 agenda sammen. En aktivitetsforslags-side kunne man sätte op her på forumet hvor kreative folk kunne skrive forslag til forskellige aktiviteter. Det ville så väre \"festkomiténs\" ansvar at välge de aktiviteter som passer bedst til dagen og inkludere dem på agendan.
Punkter som skulle besluttes ville bl.a. väre
Dato: (Personligt synes jeg at April er for tidligt)
Sted: Man kunne veksle mellem öst og vest hvert år
Tid: (Start: Slut:)
Hvilke aktiviteter?
Rute for kortegekörsel
Kaffepause hos den lokale Mazda forhandler for präsentation og gennemgang af den nye MX-5 -09
Konkurrencer
Spisning: Frokost i det grönne (madpakke med hjemmefra) eller skal man reservere bord på en restaurant et hyggelig sted på vejen?
Kåring af den fineste Five-speed MX5-er på dagen.
Afslutning \"Kom godt hjem\"
Osv, osv.
Da det bliver sådan at folk enten fra öst skal ta turen til vest eller folk fra vest skal ta turen mod öst, afhängig af hvor träffen nu blir, så vil folk få en del omkostninger i forbindelse med arrangementet, benzin, bropenge eller färgebillet osv. Derfor synes jeg at arrangementet kräver en seriös planlägning, så ikke bare det ender med at der står 3 personer på torvet i Vordingborg med en fransk hotdog i hånden og kigger på hinanden og tänker \"var det Vordingborg eller var det Svendborg?\".