Trackday 2....

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Trackday 2....

Indlægaf Viggoman » fre 10. okt 2008 19:32

Endnu en trackday under bæltet. Sturup i efterårssol og nu med tør asfalt!

Klientellet var lidt mere heftigt end sidst med to x Ferrari (den ene nærmest en ren baneracer med kulfiberbremser og das ganze), et par Opel Speedsters (fed øse, men Opel og sportsvogn, hrmm det stikker i halsen at sige i samme sætning), et par Lotus Elise, de sædvanlige Porsche, Subaruer og Bimmere. Og kun en enkelt lillebitte MX5 ud over min :evil: Hvor dælen var five-speed drengene henne? Hængerøve :twisted:

Billede
Billede
Den anden MX5, kaldet \"Svigerfar\", var en newcomer og kørte meget forsigtigt. Det var der et par andre der ikke gjorde....
Billede

Der blev gået til stålet med 4-hjuls drift i de snævre sving og det lykkedes at holde en Honda Civic Type R i pæn afstand bag mig :D .

Sikke en forskel med tør asfalt, så kan man virkelig mærke at man løber tør for MOMENT langt før grip'et slipper op. Og begrebet \"graining\" får pludselig mening. Der blev godt godt nok langt noget gummi ned i asfalten :D

PS: jeg vil blive ved med at være lisså selvfed indtil I hængerøve kommer med til Sturup og kører bukserne af mig.... :twisted:
Senest rettet af Viggoman søn 12. okt 2008 11:23, rettet i alt 1 gang.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Kuksi » fre 10. okt 2008 20:55

Dejligt med en tilbagemelding til os der må nøjes med dette som eneste trackday \"erfaring\".
PS: jeg vil blive ved med at være lisså selvfed indtil I hængerøve kommer med til Sturup og kører bukserne af mig....
Det er også helt i orden, vi kunne jo bare være kommet. Men tror vi er nogle stykker der drømmer om at gøre det i 2009... :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Re: Trackday 2....

Indlægaf Softtop » lør 11. okt 2008 20:11

Viggoman skrev:PS: jeg vil blive ved med at være lisså selvfed indtil I hængerøve kommer med til Sturup og kører bukserne af mig.... :twisted:

Bare du lover at du ikke vil være en dårlig taber.. :wink:
Keep posting! :D
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf Viggoman » lør 11. okt 2008 23:04

Amager rundt på vandcykel :P Der må være adskillige gamle five-speed rotter der kan køre i cirkler omkring en glad amatør som mig på Sturup. Try me :P Glæder mig til det bliver forår!
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf hasse » søn 12. okt 2008 06:24

Viggoman skrev
\"...så kan man virkelig mærke at man løber tør for HK langt før grip'et slipper op.\"

Drejningsmoment Viggoman. Drejningsmoment,
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » søn 12. okt 2008 09:37

hasse skrev:Drejningsmoment Viggoman. Drejningsmoment,

Naturligvis, sorry. Gammel vane at tænke HK altid. Har lige nærlæst Burgess & Gollans afsnit om torque/HP i "Cylinder Heads". Den bog er et MUST hvis du overvejer portning af topstykket, køb den før din nabo!

Mere torque = S/C :D
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Tilbage til Banekørsel