Afstemning om banekørsel, er du interesseret????

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Vil du være interreseret i at deltage i en trackday kun for MX-5 med instruktør???

JA
22
88%
NEJ
3
12%

Afgivne stemmer : 25

Afstemning om banekørsel, er du interesseret????

Indlægaf altid6 » fre 13. jun 2008 08:01

Vi er nogle stykker som bruger vores 5ér til trackday kørsel OG jo bilen kan sagtens holde til det OG nej det er ikke farligt.
En trackday er ikke et race, der er masser af regler som gør at \"farlige\" situationer ikke opstår for både køre og bil (vi skal ikke have nogen buler). Se det som en mulighed for at komme ud og teste din MX-5 igennem snævre sving, uden chancen for at der kommer en modkørende, eller du for et klip i kortet. Vi er så utrolig heldige at web er en yderst kompetent instruktør i køreteknik. Så istedet for at han sidder der hjemme og samler støver, så lad os udnytte hans kompetencer, så han kan komme lidt ud og vise os hvordan en MX-5 skal håndteres sikkert og hurtigt rundt i kurver. Dette er også et spørgsmål om sikkerhed i hverdagen. Kender man sin bils grænser, ved man hvordan man skal reagere i hverdagen, hvis man nærmer sig den grænse. Der er jo blevet snakket en del om et five-speed træf og at kombinere sådanne et træf med en trackday, ville kunne blive en rigtig fed dag :D . Så kunne vi ikke bare kigge på bilerne i stilstand men også i aktion. Dette er ikke en invitation, men bare en meningsmåling. Om det bliver i Jylland, Sjælland eller Sverige og hvad det koster og hvornår, kan vi altid finde ud af.
SÃ¥ ud af busken, det er en fed oplevelse som i aldrig vil glemme, jeres biler er bygget til det og vil elske det. Der er ikke noget bedre end duften af en varm motor og varme bremser :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Lennart » fre 13. jun 2008 09:27

Hvad koster det at køre på sådan et anlæg, for gratis er det jo garanteret ikke. VEL ? :)
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf altid6 » fre 13. jun 2008 09:42

Det er meget svært at sige, for det kommer an på hvilken bane det er, hvormange vi er og hvorlangtid vi vil køre. et 4 timers track arrangement på Sturup, en hverdags aften koster vel 500-800 kr pr. deltager. Jo flere biler jo billige er det. Til gengæld så bliver der også mindre køretid, jo flere biler man er til et arrangement. Hvis du vil leje Padborgpark, koster det 25 kilo for en dag, uden moms, så der skal man helst være en del biler, eller have en rigtig god sponsor som vil spyt i kassen :wink:
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf altid6 » fre 13. jun 2008 10:10

Vi har jo allerede alletiders mulighed for at samles og køre den 27 august http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1344. Der er trackday på Sturup forbeholdt MX-5 og Mini Cooper for 575kr. Web er der også som instruktør. Håber vi bliver en masse MX-5ér den dag. Bagefter kunne vi jo samles og sparke dæk, ved McD i Kastrup.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf Tore » fre 13. jun 2008 10:43

Jeg er game - men det skal helst være i Jylland! :wink:
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf psc » fre 8. aug 2008 23:41

Helt sikkert klart.
Sturups er nu lidt kedelig.
I kan også tjekke http://www.grc.as/ ud. De holder nogle udemærkede trackdays. sidst gav jeg 1000 kr for en hel dag på Knutstorp.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

Indlægaf And » lør 9. aug 2008 08:26

Skal det være på fastlandet, ja så er muligheden lige om hjørnet http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1787

Jeg er meldt til og glæder mig, det ville da være sjovt at der også kom andre. Vandel er i øvrigt perfekt at lære at køre track-day på, der er KÆMPE arealer til at køre af på.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf motorbøllen » søn 17. aug 2008 19:33

Det kunne da ikke være tosset at slippe for at styre tog i en weekend, og så teste om man kunne lære noget forfinet køreteknik.

Min rallystil, kunne jo nok trænge til en mindre justering eller to.
Det kunne jo være man blev lidt bedre.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Kuksi » søn 17. aug 2008 21:52

@And
Du er ikke at se på listen over tilmeldte biler. Er du sikker på din betaling er reg.?
Det ville jo være vildt ærgeligt at troppe op, og så ikke få lov til at køre. :o

Havde selv håbet at deltage, men brækkede sku' nogle ribben i fredags. Tror ikke på at jeg er klar til at skulle på bane næste weekend :cry:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » man 18. aug 2008 06:53

Kuksi skrev:@And
Du er ikke at se på listen over tilmeldte biler. Er du sikker på din betaling er reg.?
Det ville jo være vildt ærgeligt at troppe op, og så ikke få lov til at køre. :o

Havde selv håbet at deltage, men brækkede sku' nogle ribben i fredags. Tror ikke på at jeg er klar til at skulle på bane næste weekend :cry:

Jeg er skam tilmeldt, men min gode bekendte, Henrik B, der har skrevet mig ind, har været så "venlig" at ændre mit køretøj til "Mazda 323 1.1 LX". Hvis man nærlæser tilmeldingen kan man også finde en umiddelbart voldsomt motoriseret Toyota Yaris ;)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Tilbage til Banekørsel