Jeg ved ikke om jeg har sagt noget lidt uklart. Men jeg overholder skam loven, og vil betale mine fremtidig bøder hvis nogle, med glæde. Jeg siger ikke at man må bryde loven selv om der er \"fri bane\" og jeg har ikke noget i klemme eller er blevet taget for noget eller fået bøde, jeg synes bare det er synd for dem der bliver taget af en civil vogn. (ja, de kunne bare lade være med at bryde loven, eller være på det forkerte sted den dag)
Der er ingen minimumsgrænse efter hvad jeg ved og man skal derfor køre så man føler det forsvarligt om det er 10, 20, 30, 40, eller 50 km/t. Kun motorvejen har en minimumsgrænse efter hvad jeg ved. (some one enlighten me if im wrong).
Ja politimænd er også politimænd når de har fri lige som læger.
Jeg finder det svært at tro at politimænd skriver bøder til sig selv i det omfang af at de lige napper 3-6 km/t for meget på nålen i deres fritid?
Jeg mener den motorcykel betjent der kørte forbi mig idag var ikke i nærheden af 110 km/t for det kørte jeg nemlig og han havde ikke udrykning på, er det så der man skal tage pladen og melde ham ? og hvor er beviset ? optage det med min mobil eller er det uforsvarligt ?
Min nabo er i øvrigt politimand ...og en yderst flink person vi hilser altid på hinanden. Vi har snakket biler og hastigheder mange gange. Men den anden aften som så mange aftener kom han på sin cykel fra stisystemet uden lys, skal jeg så bede ham stikke sig selv en bøde på 500 kr eller bare vinke og sige hej til min nabo som altid? Han har jo trods alt fri, og politimænd får ikke verdenshøjeste løn til at betale bøder man giver sig selv hele tiden.
Det er at sætte tingene lidt langt ud.