Jeg laver dette indlæg under sporing. Dèr hører det hjemme efter min opfattelse.
Endnu en gang har jeg fået sporet hos Ivar Jensen, Helsingør (om jeg er blevet berømt eller berygtet hos ham, må andre svare på).
Det har efterhånden kostet en formue. Men der er nu ikke mange ting som en nysporet MX5'er.
Efterhånden har jeg prøvet de fleste forslag jeg har set på nettet og i MX5-bibelerne.
Den eneste - tror jeg nok - jeg mangler er toe-out på forhjulene (naturligvis).
Se nærmere om sporing bl.a. på de udemærkede link, som swootech henviser til i sit indlæg 23. april under \"caster???\".
DENNE GANG fik jeg:
FOR:
Caster kom op på 5 gr. 13 min.
Camber - 1 gr 30 min.
Toe in 1 mm (ialt)
BAG:
Camber - 1 gr. 50 min.
Toe in 1,5 mm (ialt).
Målet for camber var -1,5 på forhjulene og -2 på baghjulene.
Jeg tvivler stadig på, at mange af os vil kunne mærke forskel på de små marginaler, vi egentlig beskæftiger os med.
Grunden til dette indlæg er ikke så meget for at fortælle om min nye sporing men for at gøre jer NØRDER opmærksom på,at de takker på de løse cam-skiver
(eller det halvmåneformet indhak på de gamle bolte, se mere nedenfor), der griber ind i boltene, kan være godt slidte. Og muligvis også selve boltenes
gevindgang.Er det tilfældet, vil det/kan det påvirke sporingen og bøsningerne.
Så mit råd til jer NØRDER er at undersøge dem, før I skal have sporet næste gang.
Og vær opmærksom på, at boltene har fået et nyt design. Nu er de \"H-formet (indhak i begge sider af bolten) og har fået finere gevind.
Så måske var det en ide at købe nogle nye sæt-dvs bolt + løs cam-skive samt møtrik.