Da jeg øjensynligt er den første NB-ejer der kører med dette sæt kan jeg jo lige dele mine erfaringer med Jer andre:
Jeg ville ønske lyden kunne komme med, for den er forrygende! Jeg har siden fjernet den plade af pap/filt som sidder knappet fast under motorhjelmen som lydisolering, det gav virkelig den sidste \"edge\" på lyden. Selve sættet tog ca 45 min for mine 10 tommelfingre at montere grundigt og sikkert (og rasende flot hvis jeg selv skal sige det ) og tilpasningen kunne mazda selv ikke have gjort bedre! Der er absolut ingen tvivl om at det er skræddersyet til bilen.
Lyden beskrives bedst som en dyb gurglen mellem 2-3000, omkring 4500 bliver det så småt til højlydt snerren og ved 6000 bryder helvede løs. Mennesker på fortovet dukker sig og råber \"TYSKERNE KOMMER\" når jeg skyder den af -Det skal dog lige siges at ved konstant fart siger den ikke mere end standard, det er ved acceleration det sker.
Den psykologiske effekt er nok ikke at kimse ad, men jeg mener dog alligevel at kunne spore øget trækkraft i mellemområdet og særligt i toppen. De 5-8 hk som K&N lover mener jeg altså er i trit med virkeligheden.
Sættet købte jeg hos Mx5parts for ca 2000 kroner - for mig er det alle pengene værd! Er der nogen her på øen som køber et og skal bruge en hånd med monteringen, hjælper jeg gerne.