Turbokit til NA 1,6 sælges

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Turbokit til NA 1,6 sælges

Indlægaf the chicken » tors 27. maj 2010 12:04

1 stk komplet, 100% i orden Greddy \"Uprated\" turbokit sælges.

Indeholder:
Turbo (TD04)
Uprated Manifold
Fuel pressure regulator
Slanger
spændebånd
rør
dippedutter
dimsedutter
osv.

+
Forge FMD04 Blowoff
Boost ur med pænt sort display når de er slukket

Billede


Billede

Sættet har kørt ca 15.000 km uden problemer, regn med ca. 140-150 hk på en 90 hk NA - bilen kører langt mere harmonisk og længere på literen (faktisk omkring 2 km/l ved frisk kørsel)

Det tager 4-8 timer at montere for en alm. gør det selv mekaniker :)

Og der følger et specialkonstrueret rør med, så du kan skifte fra turbo til na på under en time når du ikke skal køre på bane :wink:

Samt en studs til bundprop, så du ikke behøver bore i dit bundkar hvis din bil ikke er født med olieafløb.

Prisidé 4.999 kr
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Ken » tors 27. maj 2010 23:21

Det er krat-egme billigt!
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf And » fre 28. maj 2010 07:42

Jeg er slet ikke fristet.... :twisted:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf the chicken » lør 29. maj 2010 08:40

Ja synes da også det er en rimelig pris :)

Det smarte er at man kan skifte fra turbo til na ved at skrue 7 bolte ud :) - mener det tog 40-45 min sidste gang, uden at skynde mig...

Og man bliver virkelig forundret over hvor meget bedre den kører, den har bedre moment helt nede fra og bliver så rigtig spændende over 3800 omdr - og så den fede hvæsen fra møllen og pustet fra blow-off'en :twisted:

Det er ret fedt når man kører motorvej - så ligger den jo lige på max tryk så man nemt kan overhale... 8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Bech » lør 29. maj 2010 12:32

Meget interesseret... :P

Men må jeg spørger, hvad skyldes salget?
Brugeravatar
Bech
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 13:55

Indlægaf the chicken » man 31. maj 2010 12:10

At jeg ikke længere har bilen :cry: - ellers havde jeg ikke solgt det, mener alvorligt at mazda burde udstyre dem alle med en lavtryksturbo...

I øvrigt er Mitsubishi TD04 turboen den samme som er std. monteret på eclipse og volvo t5r - den kan levere 270 hk på en NA 1,6, meeen så skal der også laves noget om...

Der siges at 230 hk kan klares uden at åbne motoren, dvs. en intercooler, benzinpumpe, dyser og en anden regulator eller en motorstyring så er man godt på vej - så kittet er rimeligt fremtidssikret 8)

Men der følger snart en opdatering og resten af historien :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Teal » ons 2. jun 2010 17:26

Følger der noget styring med eller kan den originale ECU følge med?
Er osse fristet.. :)
MVH
Michael
Brugeravatar
Teal
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre 10. okt 2008 07:34
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf the chicken » tors 3. jun 2010 07:31

Det er så smart at du bare tilslutter benzintryksregulatoren til vacuum og benzin, så regulerer den selv, dvs du beholder den originale ECU :D

Og hvis man så smækker mit smarte \"synsombygningsflange\" på, så er der ikke længere overtryk i manifolden og man kan køre helt normalt uden at skulle til at skifte motorstyring osv. :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Star » tors 3. jun 2010 08:33

Det lyder helt vildt enkelt, jeg har altid troet at det var ret omfattende og kompliceret et montere Turbo på en alm sugebil. - normalt er kompressionsforholdet i en turbobil jo væsentlig anderledes end en NA ( ikke modellen men \"naturally aspirated\")
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf the chicken » tors 3. jun 2010 10:14

Det er enkelt :)

NA 1,6eren kommer fra 323 turbo, så derfor er den meget velegnet :)

Det her kit er jo helt basis og kører med noget der ligner 0,4 bar, så det er ret forsigtigt, men virkelig velfungerende.

Det kræver som sagt kun dyser, pumpe, intercooler og ECU for at kunne banke over 200 hk ud af den :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf the chicken » man 21. jun 2010 10:12

Nå, der er ikke meget hippie i jer når i ikke tør køre med vindenergi :wink:

Tænk på lyden af blow-off'en hele sommeren med taget nede 8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Ken » man 21. jun 2010 10:48

Jeg kører desværre med 1,8 motor... Det er min undskyldning!
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Teal » man 21. jun 2010 16:27

Er der slør i turboen, olieforbrug osv?
Byder 4k afhentet torsdag.. :)
MVH
Michael
Brugeravatar
Teal
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre 10. okt 2008 07:34
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Kuksi » man 21. jun 2010 17:38

125kr/hk, er ellers nogle rigtig billige heste :!:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf the chicken » ons 23. jun 2010 07:01

Nej, den har jo ikke kørt ret mange km så den virker helt som den skal :)

Og ja det er billigt.
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Næste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron