Vi mangler at samle information om hvor man kan få sporret sin MX-5 på en corner vægt, som er det sidste pift til perfekte køreegenskaber, når man har monteret coil over undervogn.
I praksis betyder det, at man finjusterer højden på alle 4 dæmpere således at hvert dæk træder med 25% af bilens vægt. Noget der kun kan lade sig gøre grundet MX-5'eren fine balance. Andre biler hvor det kan betale sig er eksempelvis GT3 Porscherne. Rent empirisk kendes en 996 GT3 som har hentet helt op til 2 sekunder på Knutstorp ved at få bilen justert på vægtene.
Jeg har valgt Coil Over undervogn alene af den grund at bilen kan sænkes mindre end med de tradtionelle 35 mm sænkningssæt. Min er nu kun sænket 20 mm for og bag, og den ekstra fjedrevandring giver en ekstremt mere velkørt MX-5. Bilen er er mere komfortabelt og den har meget meget bedre fast på de små sogneveje, grundet den noget længere vandring (den hopper ikke så meget over ujævnhederne). Til gengæld kan jeg godt mærke at den ikke træder ordenligt på alle 4 hjørner (svært at montere med korrekt højde). Den skal derfor klart på en vægt.
Jeg har fundet frem til følgende som kan spore på en corner vægt.
- Caterham importøreren i Hillerød (er dog usikker på om han gidder en MX-5).
- Peugeot i Odense, Ronald Carlsen (Vil rigtig gerne sporre en MX-5, men lægger ikke vægt på at det bliver dyrt.... MEGET dyrt). Indehaveren kører DTC og har derfor racer mekanikkere.
- Porsche Danmark, Michael Lassen (tør slet ikke spørre om prisen)
I teorien bør andre motorsportsorienterede værksteder kunne løse opgaven, men jeg kender dem ikke. Så hjælp mig lige her!