Wings:
Det nemmeste (billigste) er udstødningen. Om du vil gå hele vejen, manifold, kat, mellemrør og afgangsrør? Hvis garantien alligevel er væk, så ville jeg som minimum sætte kat, mellemrør og afgangsrør. Manifolden kan volde lidt problemer med o2 censorerne.
Et hvert mazda værksted kan finde ud af at sætte udstødningssystemet på.
Hvis du vælger at bruge larini, koster kat, mellemrør og afgangsrør tilsammen 6.-7.000 kr leveret til døren i DK. Punden står godt i øjeblikket.
De laver ikke manifolder, men se på
www.ilmotorsport.de.
alle steder tager de visa.
Jeg vil påregne 2-3 timers arbejde for dem. Mener det to omkring 2 timer for at sætte mit på, men det uden kat'en. Dvs de har skulle skære i det bestående rør ved kat'en.
Jeg afleverer altid min bil til et mazda værksted og man kan presse prisen. Jeg bruger tit sverige som konkurrent!
Jeg vil dog klart anbefale udskiftningen af undervognen på et tidspunkt, for at udnytte udstødningssystemet mest muligt.
Jeg ville vente med knaster til sidst da det er en dyr omgang!! jeg ville skifte tingene ud lidt af vejen og finde ud af hvad du har behov for.
Luftfilter kan du sammen med udstødningen få monteret. Jeg kører ikke selv med andet luftfilter, pga. garantien.
Cosworth har lavet et filter som passer præcist i den org. kasse i motorrummet. Jeg havde tænkt mig at prøve det. Filtret anbefales rundt omkring og kan findes på
www.ilmotorsport.de. Det koster ikke alverden.
Du kan selvfølgelig også skifte selve kasse ud med noget andet. Det store problem med åbne filtre er at den hurtig suger \"varm\" luft ind da det ligger frit. Der findes rør og \"tæpper\" som afhjælper dette. IGEN prøv dig frem.
Hvis du bor omkring københavn kan du evt. høre min mx5'er med larini monteret. Det er altså en højere lyd.
Larini skal IKKE sammenlignes med de almindelige mere normale udstødninger. firmaet laver systemer til Lotus, ferrari, Lambo og andre store mærker. Mx5'eren er meget populær i England, hvor firmaet ligger. Derfor har de valgt at producere til den bil.
Den giver kun en lækkerlyd når du trykker på speederen og ikke hele tiden, hvilket er meget dejligt på motorvejen!
Håber det hjælper!