(13HK) mere på NA 1,6 med RX-7 luftmængdemåler!!

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » man 8. sep 2008 11:01

Så RX-7 må give mere luft allerede ved idle.
Begyndelsesvacuum bliver mindre og går gennem hele rpm området.

Jeg bliver ved:
Ved mindre rpm. må det da først og fremmest være gasspjældet, der bestemmer luftmængden, der bliver suget ind.

Først ved WOT (og de høje rpm) slår begrænsningerne i stock luftmængdemåleren fuldt igennem.???
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Claus » man 8. sep 2008 11:17

Jeg bliver ved:
Ved mindre rpm. må det da først og fremmest være gasspjældet, der bestemmer luftmængden, der bliver suget ind.

Ja, der giver jeg dig ret, det er det gasspjældet der sætter begrænsningen, med mindre der er større tryk foran spjældet.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » man 8. sep 2008 11:36

Vi holder os til otto-motoren altså uden turbo og eller superetellerandet.
Trykket foran gasppjælet er efter mine målinger ALTID 0 altså atmosfærisk.

NU står den på pause. Ikke mere \"pling, pling\". Slåes fra.

Der er ved at opstå (er opstået) et vacuum inde i min knold.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron