And skrev:one-niner skrev:Første indtryk:
De rammer fint i højden, men måske lidt for meget ind mod midten.
Jeg har endnu ikke prøvet ved højere og høj hastighed, og det er svært at bedømme, om de rammer på en fornuftig måde, før man for alvor har haft brug for dem (beskidt forrude).
Jeg kører videre med dem, og giver en update, når jeg har dannet mig et lidt bedre indtryk.
- Tom
Noget nyt i sagen - tilfreds?
Ikke rigtigt. De passer fint i - ingen problemer der. Men dyserne lader til at være lavet til at skulle side midt for hver deres halvdel af forruden. Dvs. at dyserne sprøjter deres vifte lige op på ruden, hvilket ikke er så hensigtsmæssigt, da de to huller i kølerhjelmen, på en NB i hvert fald, sidder tættere på midten af kølerhjelmen, således at dyserne skal sprøjte en smule til siderne. Resultatet er, at der ikke bliver fordelt sprinklervæske i venstre side af den venstre visker - altså det der bliver det nederste, venstre område af der, hvor der viskes... Lidt snørklet forklaring, men håber, det giver mening
På den højre visker er det jo så den højre del, der ikke får i første omgang, men det klarer den første tur med vinduesviskeren i kombination med fartvind og centrifugalkraft.
Man kan ikke justere dyserne, men jeg overvejer i øjeblikket, om man kan gøre noget andet, f.eks. ændre udformningen af hullet i kølerhjelmen eller skære og lime lidt i dyserne (de er jo billige
).
- Tom
PS. Men så er problemet heller ikke større - jeg gider ikke skifte tilbage til de originale dyser, da de også irriterer mig...