Største ET mål?

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Største ET mål?

Indlægaf the chicken » ons 10. mar 2010 13:03

Hvad er det højeste ET mål man kan køre med på en NA med 205/40-17?

Hvis jeg nu på et tidspunkt skal ha nye fælge måtte de gerne komme lidt længere ud til skærmene, det ville pynte :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Softtop » ons 10. mar 2010 15:36

35 hvis du skal være nogenlunde sikker på at de ikke tager i kanterne..
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf Kuksi » ons 10. mar 2010 17:41

Enig med softtop.
Mine ET37 kan godt lige kysse skærmkanten, i kombination med KONI Sportskit. (Det gik fint med H&R fjedrene)
Meeen når posten kar været med mine Racing Beat sway Bars, så er det ovre. :D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf the chicken » tors 11. mar 2010 09:51

Nå, jamen så skal det jo ikke være anderledes end dem jeg har - tusind tak :)

Det ville se godt ud hvis de flugtede med skærmen, men de skal sgu ikke gå imod...

MÃ¥ske skulle jeg bare tage mig sammen og polere dem jeg har...
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf jepperimmen » tors 11. mar 2010 12:45

NA'en er designet til +45 men +35 SER selvfølgelig bedre ud :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Claus Petersen » man 26. mar 2012 22:25

the chicken skrev:Nå, jamen så skal det jo ikke være anderledes end dem jeg har - tusind tak :)

Det ville se godt ud hvis de flugtede med skærmen, men de skal sgu ikke gå imod...

MÃ¥ske skulle jeg bare tage mig sammen og polere dem jeg har...


Ikke for at stjæle din tråd, men hvordan opfører din sig når du bakker med fuldt styreudslag? Jeg har lige sat OZ Crono Evo med 205/40-17 og ET=37 på min, og i dag lagde jeg mærke til at det føles som om at der er noget der går på (klonk-lyd og kan mærkes i rattet), men når jeg kigger synes jeg ikke at der er noget der er i nærheden af fælg/dæk...

Mvh Claus
---
Nu med NA92 1,6 (black/tan)
Claus Petersen
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 20. mar 2012 21:07
Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf Bech » tirs 27. mar 2012 06:12

Høj ET = fælgene sidder ''inde under bilen''
Lav ET = fælgene sidder ude ved skærmkanterne

Tjek det her link: http://www.hi-speed.dk/hjuldata.html

Nederst på siden er der en udregning af dæk og fælg størrelse.
Brugeravatar
Bech
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 13:55

Indlægaf Claus Petersen » tirs 27. mar 2012 08:11

Det var da også en gammel tråd jeg fik taget op. Havde ikke set årstallet :)
---
Nu med NA92 1,6 (black/tan)
Claus Petersen
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 20. mar 2012 21:07
Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf one-niner » tirs 27. mar 2012 08:43

Claus Petersen skrev:Det var da også en gammel tråd jeg fik taget op. Havde ikke set årstallet :)

Men når vi nu alligevel er her: :)

Så går jeg ikke ud fra, at du stadig er MX-5-løs som anført i din signatur? "Klonk"-lyden kan måske stamme fra et løst end-link til krængningsstabilisatoren. Fuldt styreudslag og så ud og kig/mærk efter.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Claus Petersen » tirs 27. mar 2012 18:37

one-niner skrev:
Claus Petersen skrev:Det var da også en gammel tråd jeg fik taget op. Havde ikke set årstallet :)

Men når vi nu alligevel er her: :)

Så går jeg ikke ud fra, at du stadig er MX-5-løs som anført i din signatur? "Klonk"-lyden kan måske stamme fra et løst end-link til krængningsstabilisatoren. Fuldt styreudslag og så ud og kig/mærk efter.

- Tom


Hehe, niks. Jeg var oppe og hente den lille 'ny' i lørdags. Nøj, hvor er det et fedt stykke køretøj. Jeg skal nok lige lave en se-min-bil-og-hej-med-jer-tråd, når jeg får taget lidt billeder af den...

Jeg har kigget lidt på det i dag i frokostpausen, og der er i hvert fald ikke noget der går på derude. Fælgen passer perfekt. Da jeg kom hjem nu her, trillede min kæreste lidt frem og tilbage, og fornemmelsen og lyden er simpelthen fordi den "hopper" henover asfalten. Som om den har for meget greb, som så lige pludselig slipper. Meget mystisk....
---
Nu med NA92 1,6 (black/tan)
Claus Petersen
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 20. mar 2012 21:07
Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf BB » fre 30. mar 2012 22:14

Claus Petersen skrev:Fælgen passer perfekt. Da jeg kom hjem nu her, trillede min kæreste lidt frem og tilbage, og fornemmelsen og lyden er simpelthen fordi den "hopper" henover asfalten. Som om den har for meget greb, som så lige pludselig slipper. Meget mystisk....


Det lyder som det der kaldes "Wheel hop" eller "Power hop" og hvis det er tilfældet skal du passe på din transmission. Kuren er vistnok stivere fjedre og dæk med mere greb, eller alternativt mindre speeder.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf hasse » lør 31. mar 2012 00:46

Claus Petersen:
Er du kommet af med dit \"klonk\"?
Evt. ved at løsne og så påny spænde diverse bolte på swaybar'en.
Evt. checket gummibøsningerne i leddene - \"kødbenene\".
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » lør 31. mar 2012 00:51

HVIS det var mig, der var \"vild og blodig\" med at få hjulene længere ud, tror jeg, at jeg ville holde mig til hjul, der var tættest muligt på stock ET og så bruge nogle spacere.

Hvis man så ikke er tilfreds med køreegenskaberne, kan man jo altid afmontere spacerne.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Lars Z » lør 31. mar 2012 07:34

Claus Petersen skrev:Jeg har lige sat OZ Crono Evo med 205/40-17 og ET=37 på min, og i dag lagde jeg mærke til at det føles som om at der er noget der går på (klonk-lyd og kan mærkes i rattet)
Mvh Claus


Jeg kører på de samme fælge med samme størrelse Pirelli Pzero Nero, og har fuldstændig det samme problem. Hos mig forekommer det ved helt lave hastigheder, typisk når jeg drejer ud af p båsen på arbejdet eller lign.
HÃ¥ber da nogen har de vise sten, for det virker underligt at det sker.

Mvh Lars
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 13:17
Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf hasse » lør 31. mar 2012 10:32

Lars Z:
Hvis du har vinterfælge/-hjul med stock ET, så prøv evt. at sætte dem på.
Er lydene der så stadig?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Næste

Tilbage til Styling & ICE

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron