S: Plade til bagagerum (ud med reservehjul og donkraft)

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

S: Plade til bagagerum (ud med reservehjul og donkraft)

Indlægaf jepperimmen » tirs 10. aug 2010 20:27

På bestilling fremstilles plade der passer præcist til bagagerummet i MX-5 NB/NB-FL (1998-2005).

Pladen gør det muligt at fjerne reservehjul og donkraft, hvilket både giver mere bagageplads og mindre vægt. Samtidigt ser det færdige resultat 100 % ud som originalt, da den originale filtmåtte genbruges.

Det tager fem minutter at montere og fem minutter at føre tilbage til originalt.

Pris: 300,- Bestilles på rimmen@postkasse.net eller 2442 9480 og kan afhentes i 7330 Brande eller 5300 Kerteminde.

Det er et komplet kit, der indeholder plade i 4 mm masonit, møtrik, 2 nylonskiver:
Billede

Disse dele tages ud:
Billede

Montering:

1) Møtrik og nylonskiver monteres med (original) bolt og skive, som derefter skrues fast i bilens bund (understøtter masonitpladen på midten):
Billede

2) Masonitpladen lægges i bagagerummet:
Billede

3) Den originale filtmåtte ilægges:
Billede
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » tirs 10. aug 2010 20:40

Super nice! Et stk. bestillings-mail incoming :D

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf jepperimmen » ons 11. aug 2010 21:34

Det er selvfølgelig en god ide at lægge en dækpilot (flydende lappemiddel) i bilen når reservehjulet er væk :wink:

Købes på tankstationen til ca. 60,-
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » ons 11. aug 2010 22:19

jepperimmen skrev:Det er selvfølgelig en god ide at lægge en dækpilot (flydende lappemiddel) i bilen når reservehjulet er væk :wink:

Ja, jeg kører også bare og venter på, at jeg punkterer :/ Overvejer faktisk et autohjælpsabonnement just in case.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf And » tors 12. aug 2010 09:55

Super initiativ Jeppe - det ligner en gennemført løsning jeg ville have slået til på nu og her hvis jeg havde en NB.

jepperimmen skrev:Det er selvfølgelig en god ide at lægge en dækpilot (flydende lappemiddel) i bilen når reservehjulet er væk :wink:

Købes på tankstationen til ca. 60,-

Eller endnu bedre - køb en omgang SLIME i Kvickly. Normalt koster de 300 kr og er af og til sat ned til 199 kr.

Her får du reparationskit i en seriøs udførsel og en medfølgende kompressor. Skulle man så have en sivepunktering kan denne blot pumpes op med kompressoren. Dernæst kan man køre videre uden at fylde/smadre dækket med reparationsmasse. Jeg holdt Corollaen kørende i foråret med en sivepunktering på forhjulet ved dette. Det sparede mig både for et hjulskift på stedet og gjorde lapningen let.

Bliver det nødvendigt af fylde "slim" i dækket så kan det (ifølge producenten...) skrabes ud igen af dækmanden der skal lappe dækket.

Nej - jeg er ikke fan af dækpilot :)

I øvrigt er jeg kun punkteret to gange på 14 år og + 1.000.000 km i alle slags køretøjer.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Knud Erik » tors 12. aug 2010 19:23

Lillemor så lige lidt mere volumen til ferie bagagen, så jeg må i gang. :?
Knud Erik
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 30. mar 2004 12:30

Indlægaf Lurendrejer » fre 13. aug 2010 05:27

Jeg får desværre ikke ekstra bagageplads af dette - er min bil den eneste som er rustbeskyttet i bunden under reservehjulet? Den omgang smadder vil jeg sgu ikke have bagage liggende i :?
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf And » fre 13. aug 2010 07:38

Lurendrejer skrev:Jeg får desværre ikke ekstra bagageplads af dette - er min bil den eneste som er rustbeskyttet i bunden under reservehjulet? Den omgang smadder vil jeg sgu ikke have bagage liggende i :?

Den er sku ikke svær at løse! Det klares hurtigt med et par klude og en omgang petroleum - vask til sidst efter med et olieopløsende/svagt affedtende rengøringsmiddel (opvaskemiddel). Vupti rent bagagerum klar til brug. Jeg har gjort det samme på min NA og så kan jeg bruge alle "krogene" til noget fornuftigt.

Hvis du kigger derned en gang hvert halve år, så tror jeg ikke bagagerummet når at ruste væk. :wink:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf jepperimmen » fre 13. aug 2010 21:08

And skrev:Den er sku ikke svær at løse! Det klares hurtigt med et par klude og en omgang petroleum - vask til sidst efter med et olieopløsende/svagt affedtende rengøringsmiddel (opvaskemiddel). Vupti rent bagagerum klar til brug. Jeg har gjort det samme på min NA og så kan jeg bruge alle "krogene" til noget fornuftigt.

Og næste gang den skal have undervognssnask får du Andreas' Pava samarbejdspartner til at gøre det, han sviner ikke bagagerummet til.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Lurendrejer » lør 14. aug 2010 16:43

Jeg ved ikke om det er svinet til.

Der er lagt et fint lag lys pava i \"brønden\" hvor reservehjulet har ligget. At han ligefrem gider at fjerne hjulet og beklædningen ser jeg ikke som nogen ubetinget dårlig service.

:wink:
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » søn 22. aug 2010 13:46

Flere har lagt billet ind og der ligger nu kits klar i både Kerteminde og Brande til afhentning
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » tirs 14. sep 2010 20:30

Pladen passer fint i en NB '99. Jeg er meget tilfreds. Jeg har nu plads til at stuve en førstehjælpskasse, en 2kg pulverslukker, advarselstrekant og forskellige andre småting væk under pladen :)

Nu skal jeg bare have valgt hvordan jeg sikrer mig i forhold til punktering - en lille flaske med noget stads i eller et vejhjælpsabonnement...

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Henrik N » tirs 14. sep 2010 21:18

Hensigten er ikke at ødelægge Jeppes blomstrende forretning.... ideen er genial.... men blot nævne, at jeg i sin tid har løst problemet ved at bruge de nederste ca. 11 cm af en murerbalje fra Harald Nyborg - med samme ydre diameter som reservehjulet..... så har man et sted at smide knægtens fodboldstøvler på en regnvåd efterårsdag :D
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland


Tilbage til Køb, salg og bytte

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron