havregryn

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

havregryn

Indlægaf svak » tirs 1. mar 2005 22:47

jeg har altid spist havregryn om morgenen og er (måske) derfor blevet 1,91 cm høj

kan jeg være i en mx-5'er uden at hovedet stikker op over vinduesrammen - eller med andre ord, kan jeg komfortabelt køre i den lille bil?
Senest rettet af svak ons 2. mar 2005 19:58, rettet i alt 1 gang.
mvh

svak
svak

Geografisk sted: vestjylland

Indlægaf jepperimmen » ons 2. mar 2005 10:43

Jeg er selv 1,87 og har ca. 4 centimeters frihøjde til kalechen - så det passer vel lige..?

Når det er tørvejr har jeg masser af hovedrum :lol: :lol:

Overvejer du NA eller NB? Der er lidt mere plads (generelt) i NB'eren. Efter faceliftet af NB'eren med bl.a. nye sæder til følge, blev der vist nok lidt mindre plads til høje personer. Så bedste bud er måske en NB'er fra 1998 - 2001??

Uanset er det ikke højden i sig selv, der vil være afgørende, men hvordan den er fordelt på ben og overkrop. Hvis du ud over højden er en voksen mand på +120 kilo vil alle MX-5'ere nok føles som \"tight fit\" :? :?

En MX-5'er skal prøves på, så kig forbi en forhandler eller besøg en af os, der vil tilbyde en prøvesidning.

Hvis størrelsen skulle vise sig at være på kanten, findes der muligheder som fx at pille polstring ud af sæderne - men det er en anden historie..
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

griner

Indlægaf Claus » ons 2. mar 2005 12:15

Svak, den var god...havregryn :)
Hvad fik jeg så, jeg er 178.

Jeg har haft et par stykker omkring de 190 cm i min \"NB model\" , og uden taget på, var der ikke de store problemer, han skulle blot passe på, når vi kørte under en bro.
Hvis du har meget lange ben, tror jeg ikke at sædet kan komme langt nok tilbage, men det er da helt klart et forsøg værd.

Den nye NC model er blevet en helt del større, så der tror jeg faktisk at du kan være uden problemer...men prisen...uhhh, håber den bliver til og betale - rygterne siger en moderat prisstigning.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Freestyler » ons 2. mar 2005 22:24

Jeg er 190. Og når man har vænnet sig til at have rattet mellem knæene er der ingen problemer i at være i en 5'er. (NA)
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Tilbage til Diskussion