Køb af MX 5

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Køb af MX 5

Indlægaf IT » lør 26. mar 2005 10:05

Har set på en MX 5 og har nogle spørgsmål

Det er en NA fra 1995 1,8 i racing green med hardtop nye 17\" alu med nye dæk, anlæg med 6 stk. cd skifter, de orginale fælge og dæk medfølger, der er kaleche dækken , vindbraiker, bilen har til dato haft en ejer og har kørt i Berlin , tælleren står på 132000 km. Kalechen er kedelig med rep. og enkelte begyndende revner.
Klargøring omfatter følgende:
Tandrem og tændrør skiftes
Støddæmpernes gummi manchetter skiftes
Nysynet
afgift betalt.
Har haft bilen på en lift og har ikke kunnet finde rust.

Hvad må sådan en bil koste og hvad skal man være opmerksom på ??
MX 5 NA 1,8 1995 racing green
IT

Geografisk sted: Vest jylland

Indlægaf Softtop » lør 26. mar 2005 14:56

Pris er vel mellem 130 og 150..

Men forlang dog at få udskiftet støddæmpere,
hvis undervognen alligevel skal adskilles for manchetudskiftningen.
Du kan evt. også benytte lejligheden til at montere sænkningsfjedre
hvis det ikke allerede er monteret.
MX5 på 17\" uden sænkning ser 4X4 agtig ud. :roll:

Generelt er der ikke meget at være nervøs for, bilen er
fantastisk driftsikker når den bare vedligeholdes.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Netop

Indlægaf Claus » lør 26. mar 2005 19:47

Slet ingen tvivl den er driftsikker og så få ofret en gang dinitrol behandling, det har nu aldrig skadet en bil.

Det sidste du skal være opmærksom på er prisen og den opmærksomhed du vil få når du kommer ud på landevejen.

Nåå, nej, det sidste er et stort tillykke med investeringen og husk og melde dig ind i klubben.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf IT » søn 27. mar 2005 19:53

Tak for svar

Bilen er købt :D

Konen ved det dog ikke endnu da det er en overraskelse til hende i andledning af det er 20 år siden vi mødtes her i april :D

Hun har altid sværmet for MX 5 eren selv om jeg har prøvet at overbevise hende om at rigtige biler skal være røde åbne 2 personers Alfa Romeoer :twisted: men hun ville ikke have en Alfa Romeo når jeg havde en, og jeg må jo hårdt presset indrømme at MX 5 kører fabel agtigt.

Vi vil deltage i flere af jeres træf for at studere forskellige biler inden vi vil beslutte os for ændringer.

Ang. rust beskyttelse. bilen er 4 bil så den skal aldrig ud at køre vinter og står i en opvarmet garage på 100m. hvor der også er luft affugter.Vi har en WV passat variat til konen en WV golf til mig og en Alfa Romeo Spider fra 74 som mande sommerbil til mig. Jeg forventer at behandle den i alle hulrum ; men er i tvivl om undervognen skal have en tyk beskyttelse eller en tyndere så evt. skader bedre kan findes ?

Ang. indmeldelse i jeres klub er det en selv følge. Jeg deltager aktivt i Alfa kluben og vi er begge med Alfa Romeo klubens Classico Register da de har nogle fabelaftige gode træf hvor alle har ægtefællen med og hvor der lagt stor vægt på det scociale samvær.
Håber at der træf i jylland, jeres aktivits kalender ser lidt tynd ud for os jyder,

Thue
MX 5 NA 1,8 1995 racing green
IT

Geografisk sted: Vest jylland

Hej Thue

Indlægaf Claus » man 28. mar 2005 15:26

Hej Thue

Et stort tillykke med bilen.

Der er jo generalforsamling i klubben den 9 April og det starter med en fælles kolonne tur fra Middelfart og ender i Fredericia.
Jeg ved ikke hvor mange fra sjælland der deltager.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

jyske aktiviteter

Indlægaf Knud Erik » man 28. mar 2005 16:36

Hej Thue
Der er stort set fuld hus med hensyn til aktiviteter.
Se under aktiviteter på www.MX5club.dk
:idea:
Knud Erik

Indlægaf Webmaster » man 28. mar 2005 20:59

IT skrev:Hun har altid sværmet for MX 5 eren selv om jeg har prøvet at overbevise hende om at rigtige biler skal være røde åbne 2 personers Alfa Romeoer :twisted: men hun ville ikke have en Alfa Romeo når jeg havde en, og jeg må jo hårdt presset indrømme at MX 5 kører fabel agtigt.
Tja... Thue - Hvad kan man sige - Alfa og MX-5 er en god kombination. Her i huset er bare det bare "konen" der kører Alfa og mig der må "nøjes" med MX-5'eren :lol: Alfa og MX-5 har trods alt det til fælles at det begge er biler der er født med sjæl og ejes med hjertet :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Tilbage til Diskussion