Jeg endte jo med at få RE002 205/50-15 monteret.
Det er et godt dæk ingen tvivl om det.
Men (slet) ikke så skarpt i indstyringen som RE050 (som dog var 205/40-17). Jeg syntes heller ikke jeg oplever samme grip i dækket, og det krænger mærkbart mere i kassen (siderne).
Når det er sagt, så er det klart både sjovere og nemmere at køre på grænsen. At det så hyler og piver helt vildt når det går løs, må man bare finde sig i. Men det kan jo godt virke noget provokerende på andre.
Jeg har strammet dæmpningen noget op foran i forhold til før, i et forsøg på at få max præcision og hastighed i indstyringen. Jeg nød virkeligt 17 tommernes evne til køre zigzag mellem striberne med 80km/t.
Opstramningen kan også sagtens forsvares, da den bare tager ujævnheder en del bedre end før. Er endt med at køre med 28psi.
Sidder måske lidt med følelsen af om jeg mon skulle have købt RE050 i 15", for så at kunne have lavet en 100% sammenligning mellem 15" og 17"?
Tror nu nok at jeg beholder 15" på i fremtiden, og sælger de gamle. Men jeg oplevede altså også nogle fordele med 17" (et absolut krav at de er lette). Looket med "ballon dæk" er jeg kommet over, men er ikke sikker på det gælder fruen.